Kur'anda kavmiyetçilik , Milliyetçilik
Kur'anı Kerim ayetlerinde açıklandığı üzere , İslam da bir çok farklı dil ve Milletler vardır
İlgili ayetlere bakalım
Bakara-134
Emeviler ve Abbasiler döneminde sarık, cübbe, sakal, yerde ve elle yemek, kadınların haklarını kısıtlayıcı kimi uygulamalar gibi Kuran’da yer almayan birçok husus “Peygamber sünneti” diye, ibadet gibi halka benimsetilmiştir.
Bakara-134
Şimdi o toplumlar geçip gittiler; onların kazandıkları kendilerine yazılacak, sizin kazandıklarınız ise size;
Ve siz, onların yaptıklarından ötürü yargılanacak değilsiniz."
Rum-22
Rum-22
O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerinden biri de: Gökleri ve yeri yaratması, lisanlarınızın ve renklerinizin farklı olmasıdır.
Elbette bunda bilen ve anlayan kimseler için ibretler vardır."
Sad (75-76)
Sad (75-76)
Allah: 'Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir?
Böbürlendin mi?
Yoksa gururlananlardan mısın?' dedi.
İblis, “Ben ondan daha hayırlıyım.
Beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın” dedi.
Hucurat 10
Hucurat 10
Şüphesiz müminler birbiri ile kardeştirler;
Öyle ise dargın olan kardeşlerinizin arasını düzeltin;
Allah'tan sakının ki size acısın."
Hucurat-13
Hucurat-13
Ey insanlar!
Doğrusu Biz sizleri bir erkekle bir dişiden yarattık.
Sizi milletler ve kabileler haline koyduk ki birbirinizi kolayca tanıyasınız.
Şüphesiz, Allah katında en değerliniz, O'na karşı gelmekten en çok sakınanızdır.
Allah bilendir, haberdardır."
Ayetler bu kadar
Hadislere girmiyorum
Ayetler bu kadar
Hadislere girmiyorum
Hz Muhammedin sağlığında yasakladığı söylenen sözlerin , vefatından iki yüz yıl sonra yazılmasının dine faydası nedir
Keza ayet çok açık değilmidir ..
Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken
Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? (6-Enam-114)
Emeviler ve Abbasiler döneminde sarık, cübbe, sakal, yerde ve elle yemek, kadınların haklarını kısıtlayıcı kimi uygulamalar gibi Kuran’da yer almayan birçok husus “Peygamber sünneti” diye, ibadet gibi halka benimsetilmiştir.
Bu değerlendirmenin önemli sebeplerinden biri .
Arapların adetlerinin, kadına bakış açılarınının dinselleştirilerek Arap olmayan Müslümanları da Araplaştırmaktı.
Eğer bu örf ve adetler dinsel kisveye sokulup kitlelere sunulmuş olmasaydı,
Kimse Arapların bahsedilen örf ve adetlerini benimsemeyecekti.
Arap örf ve âdetleri
Peygamber sünneti
Sevap kazanmanın yolu .
İslam’ın şartı” tipi başlıklarla sunulan bu uygulamalar,
Ve bu şartlar Arap olmayan milletlerin Araplaştırılmasını sağlamıştır.
Bugün Türkiye’deki birçok cemaatin hatta “milliyetçi” olarak kendilerini niteleyen çevrelerin bu örf ve adetleri, Araplardan bile daha şiddetle savunması,
Arap kavmiyetçiliğinin bu taktiklerinde ne kadar başarılı olduğunu göstermektedir.
Abbasi döneminde kaleme alınan Buhari, Müslim gibi Ehli Sünnet’in benimsediği hadis kitapları,
Yine aynı dönemde kurulan ve yayılan ..
Hanefilik,
Şafilik,
Malikilik,
Hanbelilik gibi mezhepler , Arap kavmiyetçiliğini , kitlelere “sünnet” ve “sevap” nitelendirmeleriyle aktarmışlardır .
Ne yazık ki kitleler,
Kuran’da geçmeyen binlerce izahın, nasıl “din” diye değerlendirildiğini ve bu değerlendirmelerin önemli bir kökeninin Arap örf ve adetlerinin dinselleşmesi olduğunun farkında değiller.
Halkların yıllarca din konusunda cahil kalmasının en önemli sebeplerinden biri ;
Halkların yıllarca din konusunda cahil kalmasının en önemli sebeplerinden biri ;
Kuran’ın Türkçeye ve diğer dillere tercüme edilmemesidir.
Böylece din, Arapların ve Arapça bilen küçük bir azınlığın tekelinde kalmıştır.
Halka, Kuran yerine ilmihal kitaplarındaki din öğretilmiş,
Halk da ilmihal kitaplarında okuduğu bilgilerin birçoğunun Kuran’da olup olmadığını tespit edemediğinden, gerekli çıkarım ve eleştirileri yapamamıştır.
Ayrıca mezheplerden ayrılanlara da despotça ceza uygulamaları konulmuş ( dinden çıkanı öldürün ) öylece tahrif edilmiş ve Araplaştırılmış “İslam” korumaya alınmıştır.
Hristiyanlığın Ortaçağ’da İncil’in Latince’den başka dile çevrilemeyeceğini savunan, dinini mezhepçi papazların ellerine teslim eden zihniyetiyle,
Kuran’ı başka dillere çevirttirmeyen, böylece “dini” mezhepçi ufak bir azınlığın tekelinde tutan zihniyet benzerdir.
Kişilerin anladıkları dilde Allah’a yönelip daha fazla yakınlaşmasını engelleyen, Arap kavmiyetçiliğinin etkisi altındaki mezhepçi anlayıştır.
Bunlar “Arapçanın cennet dili ve kutsal olduğu” şeklinde uydurma hadislerle, diğer milletleri sömürüde en önemli unsur olan dil hâkimiyetini kurmaya çalışmış ve büyük oranda başarılı olmuşlardır.
Kuran’da her Peygamber’in kendi milletinin dilinde onlara din getirdiği ve hitap ettiği söylenir.
Yani Kuran’da adı geçen ve geçmeyen (Kuran’da birçok Peygamber’den bahsedilmediği ifade edilir) birçok Peygamber vardır.
Bunların her biri kendi kavminin diliyle din getirmiştir.
Bu dillerden hiçbirinin diğerine göre kutsallığı yoktur.
Kuran böyle bir üstünlüğe onay vermez.
Arapçanın cennetin yazı ve konuşma dili olduğu Kuran’ın değil, uydurma hadislerin bir izahıdır.
Mezhepçi Arapların bir kısmı,
Mezhepçi Arapların bir kısmı,
Arap olmayanlara “mevali” adını takmışlardır.
İkinci sınıf gözüken bu sınıfın, Araplarla evlenmemesi gerektiği şeklinde izahlar yapanlar, bu şekilde hadis uyduranlar bile olmuştur:
Araplar hiç bir zaman diğer milletleri kendilerine eş değer görmemiştir
Dün öyle idi , bu günde aynıdır
Çoğu Arap ülkesi yabancılar ile evlenenleri bu gün dahi vatandaşlıktan atmaktadırlar
Araplar Arapların eşitidir.
Araplar Arapların eşitidir.
Mevali de Mevali’nin.
Ey Mevali, içinizde Araplar ile evlenmiş olanlar suç işlemiş olurlar, kötü yapmış olurlar
Bu uygulama ırkçılık olarak mı yoksa milletini sevmek mi olarak değerlendirilmeli
Bizim asıl göstermek istediğimiz;
Hadislerin ve mezheplerin, kısacası Kuran dışı tüm kaynakların dini hükümlere temel teşkil etme hususunda güvenilir olmadıklarıdır.
Kuran, Allah kelamıdır
ve biz onun her kelimesini, her hükmünü savunur ve uygulamaya çalışırız.
Eğer hadisler dinin kaynağı olsalardı, onların da her kelimesine, her hükmüne sahip çıkmak gerekirdi.
Kişilerin keyfince beğenip aldığı,
Keyfince beğenmeyip attığı bir kaynak nasıl dinin kaynağı olabilir?
Arapçı anlayışın dine soktuğu uydurmalardan kurtulmanın yolu da kitabın başından beri anlatmaya çalıştığımız şekilde ;
Sadece Kuran’dan dini öğrenip,
Kuran’ı din konusunda yeterli ve eksiksiz bilmektir.
Sonuç olarak ;
Kur'anı Kerimde belirtildiği üzere çeşitli toplumlar ve çeşitli lisanlar vardır
Lakin hepsi kardeştir
Hiçbir toplum bir diğerinden üstün değildir
Kişinin kendi toplumunu sevmesi ve benimsemesi ırkçılık yaptığı anlamında değerlendirilmemelidir
Yorum Gönder