KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

DERNEKLERE VAKIFLARA YAPILAN YARDIMLAR YERINE ULAŞIYOR MU

Dernek ve vakıflar ne derece güvenilir kurumlardır, derneklere yardım yerine ulaşır mı, Türkiye de vakıf ve dernek gerçeği
Vakıf ve derneklerin amacı nedir,
Vakıf ve derneklerin amacı nedir


Vakıf ve derneklerin amacı nedir, Türkiye'de vakıflar mal ve vergi kaçırmanın, dernekler ise kazancın kapısı haline geldi maalesef, Vakıf ve dernekler Türkiye'nin kanayan bir yarasıdır maalesef ve günümüzde birçoğu amacından sapmış, kişi veya kurumların gelir kapısına dönüşmüştür.

TÜRKİYE'DE YARDIM DERNEĞİ VE VAKIF ENFLASYONU

Ramazan geldi, çoğu illerin meydanları yardım çadırları ile doldu, adım başı bir dernek, adım başı bir vakıf, bu sene yardım talep edilirken bazı dernekler çocukları ön plana çıkarmaya başladı.
Bizim inancımız da yoksula yardım neredeyse bir ibadet kadar değerlidir.
Lakin burada soru şu, bu tür aracılar ile yapılan yardımlar yerine ulaşıyor mu.
Ya da ne kadarı ulaşıyor.
Bizler atalarımızdan yardımın en yakınlarından başlayarak dağıtılması gerektiğini öğrendik, bu yardım kuruluşlarına destek verenlerin yakınlarında fakir kalmamış olması ne kadar güzel, ya da fakirden fakirlikten haberleri yok anlaşılan, ben vereyim de nereye giderse gitsin hesabındalar.

Yardım yapacaksanız en güzeli görerek, bilerek yardımdır.

Yardım yaptığınız insanın gözlerinde göreceğiniz sevinç kadar insanı mutlu eden bir başka şey olabilir mi.
Aslında bir ülkede ne kadar çok yardıma muhtaç bir insan topluluğu varsa, o ülkede gelir adaleti o kadar bozuk demektir
Sen paylaşım savaşında pastadan büyük dilimi kap, sonra lokmalar halinde garibanların önüne at, bu da olayın maalesef bir başka yönü.
Gerçekten dara düşmüş bir ihtiyaç sahibi, feryat figan ile yardım toplayamaz, bu tür kişileri tespit ederek yardımın doğru yere ulaşmasına gayret göstermek gerek, bu konuda mahalle muhtarları yardımcı olabilir.

Yardım dernekleri güvenilir mi?

Ben şahsen yardım derneklerine güvenmiyorum, güvenmeme sebeplerine gelince
Tamamen kapalı bir yapıdalar
Topladıkları ve dağıttıkları yardımlar ile ilgili bilgi alamazsınız. At köy sandığına parayı, yürü git hesabı
Çok mu zor
Diyelim ki be 100 tl yardım yaptım bir yardım kuruluşuna
Akşama eve gidip bilgisayarını ya da cep telefonumu açarak ilgili dernek ya da vakfın sitesine girip orada gelirler kaleminde ismimi görmek isterim.
İlaveten verdiğim paranın nerede harcandığını bilmek isterim
Bir fakir yavru gülsün
Bir garibanın boğazından sıcak bir lokma geçsin diye verdiğim yardımın
Denek idarecilerine
  • Makam arabası
  • Lojman
  • Yüksek maaşlar
Külliyeler olarak yansımasını kabul etmem Bildim bileli yardım toplar sayısız kuruluş, lakin bu ülkede ne yoksul biter ne yoksulluk
Buna mukabil yardım dernekleri neredeyse istihdam yaratan birer iş koluna dönüşmüş.
Çok mu zor
Bir internet hesabı açarsınız
Tüm bilançonuzu en ufak detayına kadar orada açıklarsanız
Günümüz bilgisayar çağı
İsim isim yardım yapanlar
İsim isim yardımların dağıtıldığı yerler.
Çok mu zor!
Bu şekilde çalışan dernek ve vakıf varsa ben bilmiyorum, onlardan da özür dilerim peşinen.

Kamu maliyesinin denetimi de yeterli değildir

Günümüzde yandaş firmalar, yandaş kurumlar her daim göz ardı edilir
Ben denetleyeceğim
Nasıl mı?
Biraz önce yukarıda belirttiğim şekilde, her şeyi kalem kalem apartman gideri gibi internet sitenizde yayınlayacaksınız
Halk da görecek bilecek
Bu kuruluşlara güven gelecek
Ve inan ki fakirlik yoksulluk ve yalnızlık o gün bitecek

SONUÇ

Eğer ki topladığınız
Ne de dağıttığınızı açık açık belgelemiyorsanız, bende dürüstlüğünüzden elbette şüphe ederim.

Ahmet Atam