KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

NASIL BİR TÜRKİYE İSTİYORUM

Nasıl bir Türkiye istiyorum sorusunun cevapları nelerdir
Nasıl bir Türkiye istiyorum
Nasıl bir Türkiye istiyorum

Bugün sizlerle çok önemli bir konuyu paylaşmak istiyorum: Nasıl bir Türkiye istiyorum sorusunun cevapları nelerdir? Bu soru, hepimizin hayatını doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen bir soru. Çünkü Türkiye, bizim ortak vatanımız, ortak geleceğimiz. Türkiye'nin nasıl bir ülke olması gerektiği, bizim nasıl bir toplum olmamız gerektiği, bizim nasıl bir hayat yaşamamız gerektiği ile ilgili bir soru.

Ben nasıl bir Türkiye istiyorum? 

Ben, demokratik, laik, çağdaş, hukukun üstünlüğüne saygılı, insan haklarına ve çevreye duyarlı, eğitimli, bilimli, sanatlı, kültürlü, barışçıl, hoşgörülü, dayanışmacı, kalkınmış ve mutlu bir Türkiye istiyorum.

Ben, herkesin kendini özgürce ifade edebildiği, farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, adaletin ve eşitliğin sağlandığı, yolsuzluğun ve şiddetin olmadığı, insanların refah içinde yaşadığı bir Türkiye istiyorum. Ben, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkan, bölgesinde ve dünyada saygın ve etkin bir rol oynayan, dostluk ve iş birliği içinde olan bir Türkiye istiyorum.

Peki siz nasıl bir Türkiye istiyorsunuz? 

Bu soruyu kendinize sormak ve cevaplamak için zaman ayırın. Çünkü bu sorunun cevabı sadece sizin değil, hepimizin geleceğini belirleyecek. Nasıl bir Türkiye istediğimizi belirlemek ve bunun için çalışmak hepimizin görevi. 

Unutmayın ki Türkiye biziz. Türkiye'nin geleceği bizim elimizde. Haydi hep beraber güzel bir Türkiye için mücadele edelim!

Nasıl bir Türkiye hayal ediyorsunuz? Belki de demokratik, laik, çoğulcu, adaletli, barışçıl ve kalkınmış bir ülke istiyorsunuz. Belki de farklı kültürlerin, inançların ve kimliklerin bir arada yaşadığı, insan haklarının ve özgürlüklerin korunduğu, çevrenin ve doğanın saygı gördüğü bir ülke özlemi duyuyorsunuz. Belki de bilim ve sanatın geliştiği, eğitim ve sağlık hizmetlerinin herkese ulaştığı, ekonomik ve sosyal eşitsizliklerin azaldığı bir ülke hayali kuruyorsunuz.

Eğer böyle bir Türkiye istiyorsanız, bu blogu takip etmenizi öneririm. Bu blogda nasıl bir Türkiye istediğimizi ve bunu nasıl gerçekleştirebileceğimizi tartışacağız. Ayrıca Türkiye'nin içinde bulunduğu sorunları ve çözüm yollarını analiz edeceğiz. Türkiye'nin geleceği için fikirlerinizi ve önerilerinizi paylaşmanızı bekliyoruz.

Bu blogu yazmaya başlamamın nedeni

Türkiye'nin son yıllarda yaşadığı siyasi, ekonomik ve sosyal krizlerden kaygı duymam. Ülkemizin içine düştüğü bu durumdan kurtulmak için hepimizin sorumluluk alması gerektiğine inanıyorum. Bu sorumluluk sadece oy vermekle ya da protesto etmekle bitmiyor. Aynı zamanda bilgilenmek, farkındalık yaratmak, dayanışma göstermek ve alternatifler üretmek de gerekiyor.

Bu blogda sizlerle paylaşacağım yazılarımın amacı 

Hem Türkiye'nin mevcut durumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek hem de nasıl bir Türkiye istediğimizi ve bunu nasıl başarabileceğimizi anlatmak istiyorum. Umarım bu yazılar sizin de ilginizi çeker ve katkıda bulunursunuz.

Nasıl bir Türkiye istediğimizi hep birlikte hayal edelim ve bunu gerçekleştirmek için çalışalım. Unutmayalım ki bizim elimizde olan bir şey varsa o da geleceğimizdir.