-->
zWZ3ZJ90R4zzhbql6NUZDSuEAK5vmsQ96TEJw5QR
Bookmark

KÜTAHYA SGK HASTANESİ

Kütahya Evliya Çelebi devlet Hastanesi
Kütahya Evliya Çelebi devlet Hastanesi


Kütahya Evliya Çelebi devlet Hastane 'si, Kütahya da Nasıl bir hastane, nasıl bir sağlık hizmeti istiyorum, hasta ne umuyor ne buluyor, bu yazı bir uzman gözü ile değil, sade bir vatandaş gözü ile yazılmış, sadece eleştirmek, karalamak amacı olmayan bir yazıdır, şahsi gözlemlerimdir.

Kütahya sigorta hastanesi

Devletin trilyonlarca lira harcayarak yaptığı Kütahya devlet hastanesinin açılmadan önceki görüntüsü, fotoğrafa baktığınız zaman muhteşem bir görüntü, sanki Amerikan hastanesi değil 'mi.

Kütahya devlet hastaneleri
Dışı öylede, içi başka, bambaşka!
Gidin bir Başkent üniversitesi hastanesine.
Gidin bir hemen Eskişehir Acıbadem'e
Ak Köpeğin pamuk pazarına zararı vardır derler eskiler çünkü mukayese imkânı doğurur
Bir mukayese ediniz lütfen, Dr. Aynı Dr. Personel aynı personel.

Peki böyle muhteşem bir bina yapıyoruz da neden onu sağlıklı işletemiyoruz.
İşte sorun burada.

1.Kaliteli hizmeti hepimiz biliyoruz 'da talep etmesini bilmiyoruz
2.Yerleşik uygulamaları kanıksadık, eleştirmekten korkuyoruz.
3.Sosyal yönü ile, Toplum içinde yaşamayı kanıksayamayan insanlarımız var, saygısız ve ben merkezci, kimse kimsenin hakkına riayet etmiyor, işini görmeyi iş bilenlik ve uyanıklık olarak görüyor.
4.Emanet ehline değil torpil ile kapağı atanlara veriliyor.

Doktorda işletmeci olmaz

Konuyu açalım.
Bilirsiniz hastaneleri daha düne kadar başhekimler yönetirdi,
Dr. Elbette işinin ehlidir, dikkat buyurun işinin ehlidir, yöneticiliğin değil.
İşletmecilik ise apayrı bir konu ve apayrı branştır.
Burada emanet, hastane doktorlarına değil, konunun eğitimini almış uzman işletmecilere verilmelidir, son zamanlarda bu konuda iyileştirmeler yapıldığını duyuyorum lakin ne ölçüde uygulanabildiğini bilmem mümkün değildir.

Doktorda o hastanenin bir işçisidir, bir personelidir.
Ne bekliyor nasıl bir hizmet arıyorum, yazalım.
Bu hizmeti beklediğim kesim çalışanlardan önce, hastane yöneticilerine yöneliktir.

  1. Dr. Muayene kapısı önünde bekleme ve yığılmaları önleyiniz, nasıl mı çoğu zaman hasta beraberinde en az üç beş kişi ile beraber geliyor, yaşlı ve sakat olanları tenzih ederim, ayrı bir bekleme salonu ayırarak hasta harici kişilerin Dr. Muayene kapısı önünde yığılmalarını önleyin, güvenlik görevlileri ile ikaz edin uyarın.
  2. Hasta karşılama ve bilgi verme elemanlarının altındaki masa önlerindeki bilgisayar ellerindeki cep telefonlarını toplayın, hasta oturduğu yerden kaygılanarak karşılanmaz, duraksayan sağına soluna bakan ve arayış içinde olan hastaların yönlendirilmesinde ve bilgilendirilmesinde kullanın.
  3. Personel alımında mülakatları torpil ile, ana baba ismi sorarak değil psikologların bu ağır iş yükü kapasitesini kaldırıp kaldıramayacağı yolunda raporlarını dikkate alarak verin, kişilik olarak aksi huysuz tembel suratsız kimseler hizmet sektöründe uygun kişilikler değildir, varsa bu kişilikte kişiler hasta ve hasta yakınları ile temasta olmayacak görevlere kaydırın.
  4. Çalışanlara hizmet ölçüm ve değerlendirme raporları tutun, Yaka numaraları verin, her doktorun hizmet sonucu hastaya bir değerlendirme formu vermesini mecburi hale getirin, vatandaş bu formu evde doldursun ve posta yolu ile ya da elden ilgili kuruma teslim edebilsin.
  5. En önemli ve can alıcı nokta budur.
  6. Hastane tarafından toparlanan bu değerlendirme sonuçlarını ise objektif olarak değerlendirin ve gereğini ya takdir ya da tekdir olarak uygulayın.
  7. Hiç kimse ayrıcalıklı değildir, hastanede kimsenin değil kamunun malıdır, yani tedavi olmaya gelen hastaların verdiği vergiler ile kurulmuş bir kamu malıdır, eş dost hısım akraba gibi hastaneye başvuranların iş takipçiliğini yapan asli işini aksatan hastane çalışanları hakkında gerekeni uygulayın, kimse mesai saatinde asli görevini bırakarak iş takipçiliği yapamaz.

Evet Sn. Hastane yöneticileri hata ve eksiklikleri mevzuata ve çalışanların sırtına yüklemekten vaz geçiniz.
Sebepte sizsiniz.
Sorunda.
Ve başarı taltif gelecek ise, o da sizindir.
Dikkat ederseniz yazdığım eleştiriler insan kaynaklı olmaktan ziyade sistem kaynaklıdır, siz sistemi düzgün kurar ve uygulamada ayrıcalıklara yer vermez iseniz, ardından başarı ve övgü çizginiz yükselmeye başlar, kendi başarı çizginizi kendiniz belirleyin, siyasetçilere sırtınızı dayayarak değil

A.Atam

Yorum Gönder

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun