KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Filistin Devleti: Yüzölçümü, Nüfusu ve Yönetim Şekli

Filistin Devleti'nin yüzölçümü, nüfusu ve yönetim şekli hakkında bilgi veren yazı. Filistin'in tarihi, politikası ve ekonomisi hakkında da bilgiler

Filistin Devleti: Yüzölçümü, Nüfusu ve Yönetim Şekli
Filistin Devleti: Yüzölçümü, Nüfusu ve Yönetim Şekli

Filistin Devleti, Orta Doğu'da, Akdeniz'in doğusunda yer alan bir ülkedir. 2023 yılı itibarıyla yüzölçümü 27.000 kilometrekaredir. Nüfusu ise 5.051.493'tür. Nüfusun büyük çoğunluğu Müslümandır.

Filistin devleti

Filistin Devleti, 1948 yılında İsrail'in kurulmasıyla birlikte işgal edildi. 1967 yılındaki Altı Gün Savaşı'ndan sonra ise İsrail tarafından tamamen işgal edildi. 1993 yılında İsrail ile Filistin arasında Oslo Anlaşması imzalandı. Bu anlaşma ile Filistin'e Batı Şeria ve Gazze Şeridi'nde özerk yönetim verildi. Ancak, İsrail'in işgali ve yerleşim faaliyetleri devam etmektedir.

Filistin Devleti, 138 Birleşmiş Milletler (BM) üyesi tarafından tanınmaktadır. 2012 yılında BM'de üye olmayan bir gözlemci devlet statüsü aldı. Filistin, Arap Birliği, İslam İş birliği Teşkilatı, G77 ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi gibi uluslararası kuruluşlara üyedir.

Filistin yönetim şekli

Filistin Devleti'nin yönetim şekli, yarı başkanlık sistemidir. Devlet başkanı, halk tarafından seçilen Filistin Devlet Başkanı'dır. Hükümet başkanı ise, Filistin Ulusal Konseyi tarafından seçilen Başbakan'dır.

Filistin Devleti'nin başkenti Doğu Kudüs'tür. Ancak, Doğu Kudüs, İsrail tarafından işgal altındadır. Filistin Devleti'nin geçici başkenti Ramallah'tır.

Filistin Devleti, Orta Doğu'nun en fakir ülkelerinden biridir. İşsizlik oranı yüksektir. Eğitim ve sağlık hizmetleri yetersizdir.

Filistin Devleti, İsrail ile barış görüşmelerini sürdürmektedir. Ancak, görüşmelerin şu ana kadar bir sonuç vermemesi, Filistin halkının yaşam koşullarını olumsuz etkilemektedir.

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun