İslam güncellenmeli midir?

İslam güncellenmeli midir?

İslamiyet günün şartlarına göre güncellenmeli midir?

İslam güncellenmeli midir?
evet İslam güncellenmelidir, ben söylemiyorum bir kaç yıl önce bu ülkenin Cumhurbaşkanı söylüyordu, lakin bugün söylemini değiştirmiş görünüyor.

Dün İslam güncellenmelidir diyen bu ülkenin lideri, bugün "İslam'ın bir parçası olan şeriatı reddetmek, aslında İslam'a karşı çıkmak demektir. 
Şeriat düşmanlığı da İslam düşmanlığıdır" diyor ve şeriatı reddedenleri dinden çıkarıyor ve dışlıyor!
Sn Cumhurbaşkanı:

  • Demokratik, laik sosyal hukuk devletinin Cumhurbaşkanı mısın? 
  • Şeyhülislam mısın?
  • Osmanlı halifesi misin?
  • Vatikan Papası mısın?

Laik ve demokratik bir ülkenin Cumhurbaşkanı şeriata karşı olan Müslümanları, Orta Çağ Papası gibi dinden çıkarmamalı, aforoz etmemeli; İslam düşmanı, mürted-kafir ilan etmemeli, edememeli?

2018 yılında, "Bin dört yüz yıl önceki şeriat hükümleri günümüzde uygulanmaz, İslam güncellenmelidir" dediğini hatırlıyorum? 
Sonra Şeriatçıların tepkisinden korkarak, "Ben Kuranı, Sünneti, Hadisleri kastetmedim" diyerek geri adım atmıştı. 
Kuran, Sünnet ve hadislerde anlatılan Şeriatın güncellenemeyeceğini, ben onları kastetmedim demek, İslam'ın güncellenemeyeceği anlamına gelmez mi?

Şeriat kavramı 


Kelime anlamı ne olursa olsun, Şeriat kavramı İslam demek değildir, aslında İslami yasa demektir! 
Ve Kuranı kerim sadece anayasa ve yasa kitapçığı değildir.
Hz. Muhammed ve dört halife döneminde anayasal, yasal ve kurumsal bir devlet yoktu, İslam devleti diye bir şey de yoktu; sadece ilkel kabile yönetimi vardı.
Bu yaşam, yasa ve yönetim modeliyle, günümüzde devlet dahi yönetilemez, hatta kabile bile yönetilemez!
Müslümanlar, anayasal, yasal ve kurumsal devleti, işgal ettikleri ülkelerde gördüler ve onlardan devşirdiler.

Kuran, Hadis ve Fıkıh kitaplarında anlatılan Şeriat, İslam'ın değil; Allah’ın vahyi olmayan, değişmez yasaları da değildir.
Yedinci yüzyıl Araplarının kültürü, gelenekleri, yaşamı ve yasalarıdır! 
Bu, günümüz Müslümanlarını etkilememektedir!

Şeriatı reddetmek, İslam'a karşı çıkmak anlamına gelmez.
Aslında yedinci yüzyıl Araplarının kültürüne, geleneklerine, yaşam tarzına ve ilkel kabile yönetimine karşı çıkmaktır. 
Biz onlar gibi düşünmek ve yaşamak istemiyoruz demektir. 
İran, Suudi Arabistan, Afganistan, Pakistan gibi bir "Hilafet, şeriat, din devleti" istemiyoruz demektir! 
Bu düşünce ve ifade tarzı, dinden çıkmak değil, çağdaş Müslümanlığın gereğidir!

Vahiy ile gelen gerçek İslam, Allah'a inanmak, yalnız Ona tapmak, başka hiçbir şeye tapmamak, kötülük yapmamak, iyilik yapmak ve iyi bir insan olmak için çaba göstermektir! Gerçek İslam budur.
Gerisi yedinci yüzyıl Araplarının kültürü, gelenekleri, yaşam tarzıdır.
Bunlar günümüz Müslümanlarının çoğunluğunu etkilememektedir! 
Bu durumu kabul etmeyen kişi nasıl olurda dinden çıkar.
Tam aksine gerçek İslam'ı anlamış, çağdaş, aydın ve iyi bir Müslüman olur!

Sn Cumhurbaşkanı başta çok doğru bir tespit yapmıştı, lakin arkasında duramadı, İslam dini mutlaka güncellenmeli, çağın gereksinimlerine ve gerçeklerine uygun hale getirilmelidir!

Şeriat ile ilgili bir kamuoyu araştırması


Türkiye'de zaman zaman gündeme gelen şeriat "tartışmalarıyla" ilgili Aksoy Araştırma şirketi Şubat 2024'de bir anket düzenledi.
Anket, "Türkiye'nin yönetim biçimini siz seçecek olsanız hangisini tercih edersiniz?" sorusunu içeriyordu.
Aksoy Araştırma'nın anketine katılan seçmenlere "Eğer Türkiye'nin yönetim biçimini belirleyecek olsaydınız hangi şekilde yönetilmek istersiniz?" sorusu soruldu.
Ankete katılanların yüzde 83,2'si laikliğe dayalı yönetim biçimini tercih ederken, yüzde 16,8'i şeriata dayalı yönetim biçimini tercih etti.

0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun