KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Bir Aziz Nesin Öyküsü: Du Bakali Nolcek

Öyküler, Aziz Nesinden Du Bakali Nolcek öyküsü


İktidara geldiler.önce ihale yasasını değiştirdiler, Ardından, ülkede satılmamış hiçbir şey bırakmadılar ve ardından Kürt açılımı gerçekleştirdiler. Bir ay bile geçmeden, açılım yaptıkları partiyi bile kapattılar, Nas dediler, sonra hass...oldu, 2023 dediler, şimdi 2033 oldu,  Bizler ise tüm bu olanları "DU BAKALIM N’OLACAK" diyerek şaşkın bir şekilde izliyoruz. Bu, sonu önceden belli olan hikayemizdir; kimse kendini kastedilmiş hissetmesin, sonuçta bu sadece bir hikaye.

Du Bakali Nolcek:


-- Necmiye?
-- Efendim.
-- Ben yokken neler yaptın?
Necmiye heyecanla anlatmaya başlıyor.
-- Ah, sorma...

Nasıl sormaz, merak içinde.

--Ne oldu Necmiye?
--Başıma öyle bir şey geldi ki, şaşkınlıktan ne yapacağımı şaşırdım.
--Ne oldu peki?

Necmiye safça anlatıyor.

-- Senin dediğin gibi sinemaya gitmek için çarşaf giydim.
-- Çok iyi.
-- Sokağa çıktım.
-- Evet?
-- Yolda yürürken bir adam yanıma sokuldu.
-- Bir adam mı?
-- Evet... Ben yürüyorum, o da benimle yürüyor. Ben yürüyorum, o da yürüyor. Acaba ne olacak diye merak ettim.

Fıtık amca çok sinirlenir ama karısına belli etmemeye çalışırken o da şaşırmış gibi yapar.

--Allah allah... Ben de çok merak ettim. Bakalım neler olacak?
--Ben yürüyorum, o da yürüyor... Tam yanımda. Yanımdan ayrılmıyor. 'Bakalım neler olacak' diyorum içimden...
--Fasuphanallah... Bakalım neler olacak?
--Bileti alıp, senin dediğin sinemaya girdim, adam da peşimden gelmiş mi?

Bu kez Fıtık amca atik davranıp karısından önce sordu:

-- Hasbinallah minelgaraip.. Du bakalım n’olacak? ya Sonra?
-- Sonra ben oturdum. O da hemen yanımdaki boş koltuğa oturmaz mı?
-- Vallahi hayret! Du bakalım n’olacak?
-- Işıklar söndü, sonra film başladı.
-- Eeee anlat Necmiyaa?
-- O herif birden elini bacağıma atmaz mı?
-- Ne diyorsun Necmiya, velacaip…
-- Ardından arşafımın eteğinin altından elini sokmaz mı? Aaa! vallahi şaşırdım kaldım…
-- Du bakali ne yapacak?
-- Bilmem ki ben de ne yapacak onu merak ediyorum ya… Dur bakali, n’olacak diye bekliyorum.
-- Vallahi ben da merak ettim yahu… Du bakalm n’olacak, diye bekliyorum.
-- Sonra o herif habire oramı buramı karıştırmaya başladı.
-- Doğrusu çok merak ettim. Sen olsan merak etmez misin Haci?

Fıtık amcanın gözleri yuvalarından fırlamış ateşler saçılıyor ama, zevcesi de o denli saf ki, kızsa, olmuyor, sussaolmuyor, hiç yakışık almayacağı için o da karısına ha bire soruyor!

-- Nacmiya, du bakalım n’olacak?
-- Sonra ‘Hazreti Ömer‘in Adaleti filmi’ bitti.
-- Lambalar yandı.
-- Ben kalktım, o da kalkmaz mı?
-- Sonra, harif da kalktı?
-- Evet.
-- Velacaip ve minelgarip, Du bakalım n’olacak?
-- Çıktım sinemadan, ardımdan o da çıktı. Ben yürüyorum, o da ardım sıra yürüyor.
-- Aman Necmiya, vallahi çatlayacağım artık, şok merak ettim. Du bakalım n’olacak?
-- Ben de merak ediyorum. sonra köşeyi saptım.
-- Harif da ardından saptı mı?
-Saptı.
-- Anlat şabuk Nacmiya, şok meraklandım.
-- Bizim evin kapısından girdim, herif de ardımdan girdi. Dur bakalım, n’olacak diye merak
içindeyim.

Fıtık amcayı ateşler basmış ter içinde…

-- Sonra?
-- Bizim kata çıktım, herif de çıktı.
-- Vay harif vay!…
-- Cüzdanımdan anahtarı çıkarıp bizim dairenin kapısını açtım, içeri girdim, o da ardımdan girmez mi?
--Harif da yallah daldı içeri?
--Evet
--Du bakalım n’olacak… hadi anlat şabuk Nacmiya…
--Eve gelince yatak odasına girip soyundum.
--O da soyunmaz mı?
--Ne diyorsun Nacmiyaa… Du bakalım n’olacak?
--Soyununca ben yatağa girdim. bir baktım, o da benimte benimle yatağa girmez mi?

Fıtık amca kızgın demirle dağlanmış gibi haykırır:

--Ayvaaaaah! Du bakalı n’olacak?
-- Minel garaip vallahi ben de ne olacak diye merak ediyorum.
-- Aman Nacmiyaa, vallahi meraktan şatlayacak şimdi ban… Söyle şabuk, ne oldu, ne yaptı Nacmiya?
-- Hiiç canım… vallahi bir şey değilmiş, ben de boşu boşuna merak etmişim

Boncuk boncuk ter döküyordu Fıtık amca.

-- Yok yahu… Peki, ne oldu Nacmiyaa?
-- Ne yaptı?
-- Aynen senin her gece yaptığını…

Beyninden vurulmuşa dönen Fıtık amca ne yapsın şimdi? 
Hanımı öylesine saf ki, başına kötü bir şeyin geldiğinden bile haberi yok ki…
Dövse olmaz.
Kovsa olmaz.
Napsın Fıtık amca erkekliğe de toz konduramıyor, Fıtık amca sonunda şöyle der:

Amaaaaan Nacmiya, ban da muhim bişey zannediyordum. Du bakalm n’olacak diye boşuna merak etmişim.

AZİZ NESİN’den alıntı..