HALİL CİBRAN KUM ÜSTÜNE

Halil Cibran

Halil Cibran


Halil Cibran kum üstüne, Halil Cibran, Aslen Lübnan asıllı Amerikalı bir ressam, şair ve filozof “Kum ve Köpük” adlı eseri ise, adalet, sevgi, iyi, kötü, bilgelik ve hayat hakkında düşünmenizi sağlayacak unsurları kendi üslubuyla okuyucusuna aktarmayı başaran bir eser.  

"Durmaksızın yürüyorum bu kıyılarda, kumla köpüğün arasında. Yükselen deniz ayak izlerimi silecek, rüzgar köpüğü önüne katacak, ama denizle kıyı daima kalacak''

Bu sözler, hayatın tüm camlılar için geçiciliği ve doğanın sürekli varlığı üzerine bir meditasyon gibi görünüyor. 
Halil Cibran’ın bu tür düşünceleri, onun eserlerinin genel temasını oluşturur ve her okuduğunuzda da yeni anlamlar keşfedeceğiniz bir eser.


Kum ve köpük Halil Cibran  



Bir adam, diğerine dedi,
- Uzun zaman önce, sular yük­seldiğin de asamın ucuyla kumun üstüne bir satır yazmış­tım;
İnsanlar halâ durup onu okurlar
Ve hiçbir şeyin onu silmemesine özen gösterirler.
Ve öbür adam dedi,
- Bir zamanlar ben de kum üstüne bir satır yazmıştım, ama sular alçalmıştı ve engin denizin dalgaları onu sildi, geçti.
Ama söyle bana, ne yazmıştın sen?
Ve ilk adam yanıtladı ve dedi:
- Şunu yazdım, ben, var olanım, Ya sen ne yazmıştın?
Ve diğer adam dedi,
- Şunu yazdım, ben, bu ulu okyanusun bir damlasıyım yalnızca.

0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun