KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

YİRMİBEŞ KURUŞ

Bir simit ve bir Coca Cola
Bir Cola Bir Simit sadece 25 krş

Bir simit ve bir kola 


Sanırım 1965 ya da 1966 yılı 
Yer Kütahya Atatürk ilkokulu kantini.
İlk defa Coca Cola yı aldığım yıldı.
Bir simit ve bir Coca Cola yirmi beş kuruş.

Simidi yedim.
Lâkin Coca Cola'yı içemedim, renginden çikolatalı bir içecek olduğunu zannederek özenti ile aldım.
İçemedim.
Sınıf arkadaşım Sami Sarıışık'a verdim.
Bir Coca Cola bir simit yirmi beş kuruştu, hiç unutmadım.
Ne kadar değerli ve kıymetli idi Türk parası 
Yetmişli yıllarda tökezlettiler.
Seksenli yıllarda Özal ile çökerttiler.
Üç sıfır atsak ta Günümüzde ruhuna Fatiha okunur hale geldi 

İçeceğimiz Süt'dü , Ayran'dı hoşaftı. 
O yıllarda Amerikan içecekleri ile tanıştık.

Neden mi bu yazıyı yazıyorum 
Coca Cola türü içeceklere müptelalığım pek yoktur.
Çok seyrek alırım 
Geçen gün eşim misafir gelecek diye 2,5 litrelik Cola almış.
Misafirler içmedi 
Dolaba kaldırdık.

Geçen baktım dolapta duruyor, sebil olmasın diye bir bardak doldurup içtim.
Ertesi akşam bir bardak 
Sonraki akşam bir bardak daha. 
Bir haftada bitirdim. 

Lâkin ardından her akşam dolapta Cola aramaya başladım, acaba eşim almış mı diye.
Son üç gündür akşam saatlerinde Cola krizleri geliyor.
İçine ne koydular ise 

Nasıl' mı paramız pul oldu derseniz!
Coca Cola ile başladı, ithal ürün hayranlığı ile doruğa ulaştı
Ürettiğimden çok tükettik
Sattığımızdan çok aldık.
İtibardan tasarruf olmazı rehber eyledik
Hans yapacak Hasan kullanacak dedik
Bizim o yıllarda günlük harçlığımız olan 25 kuruşu işte böyle pul eyledik

Ahmet Atam