KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

YOKSULLUK MU İSTİSMAR MI

yoksulluk istismar mı ediliyor
Yoksulluk mu istismar mı
Yoksulluk mu istismar mı

Yoksulluk mu, istismar mı, O kadar çok yardım derneği var ki, devleti ve dernekleri vakıfları ile lakin bir türlü yoksulluk bitmiyor ülkede.

İSTİSMAR EDİLEN YOKSULLUK 

Dört Milyon ailenin sosyal yardım aldığını açıklıyor sayın bakan, korkunç bir rakam bu, yoksulluk istismar mı ediliyor sorusu akıllardan çıkmıyor bir türlü.

İki yıl önce yine bir Ramazan günü, tam iftar yaptık, kapı çaldı, kapıda yardım talep eden bir bayan;
İftardan kalan artık yemeği istiyor, donduk kaldık, boğazımız düğümlendi .
Öylesine şok olmuştuk ki, yemeğimiz kalmamıştı, bulup buluşturup bir şeyler verdik .

Bir kaç gündür tv'lerde bir görüntü dolaşıyor
Artık yemek isteyen bir aile görüntüsü
Bu insanlar gerçekten ihtiyaç sahibi mi
Yoksa vicdan istismarcıları mı ?
Bilhassa Ramazan aylarında herkes yardım toplama yarışında
Kimisi kendisi için
Kimisi bir başkaları için
Asgari ücret ve emekli maaşlarının açlık sınırının altında olduğu bir ülkede
Kendisi için yardım talep eden çok ...
Bir başkası için yardım talep edenler ise daha da çok .
Gün geçmiyor
Telefona bir mesaj gelmesin ..
Falanca dernek, falanca vakıf için ..
Herkes elinden geldiğince yardım yapmaya çalışıyor
Lakin görünürde ne fakirlik ne yoksulluk bir türlü eksilmiyor
  • Fakir yine fakir
  • Yoksul yine yoksul

YOKSULA YARDIM TEK ELDEN OLMALI 

Bir terslik var bu işte
Sn Cumhurbaşkanı'nın bir beyanatı var bu konuda
Yardım toplama yarışında olanlar için
Devlet içinde devlet olmaz diye
Tamamen katılıyorum..
Öncelikle devletin kişilerin gelir durumunu kontrol etmesi gerek
Mali durumunu anlaması için .
Fertlerin ve ailelerin gelir durumunu bilmeyen bilmeyen bir devlet neye göre yardım yapacak , en çok bağırana mı ?
İhtiyaç sahibinin sesi ise bilirsiniz , pek çıkmaz .

ÖNCELİKLE YOKSULLAR DOĞRU TESPİT EDİLMELİ 

Hemen bir çözüm söyleyebilirim
Bu gün cebinde bankamatik olmayan , hatta kredi kartı olmayan yok
Nakit kullanımını ortadan kaldırarak , tüm harcamaların kartlar vasıtası ile yapılmasının zorunlu hale getirilmesi çok kolay
Bir kararnameye bakar
Bu şekilde kişilerin ve ailelerin harcamalarına bakarak gelir durumları kolayca belirlenebilir , aynı zamanda bu yöntem vergi kaçaklarını da önleyecektir .
Çok mu zor ..
Türkiye Cumhuriyeti sosyal bir devlettir
Yok'a yoksula yardım etmesi anayasal bir zorunluluktur
Lakin yardımın doğru yerlere gitmesi koşulu ile
Benim gördüğüm yardımlar doğru bir şekilde toplanamıyor .
Vampirlerin ve çakalların süzgecinden geçmeden doğru adreslere yönlendirilemiyor
Bazen paran oluyor biraz çokça bir yardım yapıyorsun kişiye yada herhangi bir derneğe
Vallahi sağmal inek belliyorlar bir daha o kişiden yada kurumdan yakanı kurtaramıyorsun .
  • Olmadık zamanında bile seni zorluyorlar
  • İstemeyi bir iş haline getirmişler
Adam Vali'kten alıyor  
Belediyeden alıyor 
Aş evlerinden alıyor 
Yardım kuruluşlarından alıyor, yetmiyor 
Vatandaşın kapısı çalıyor .

Yoksulluk artık yerini arsızlığa ve alışkanlığa bırakıyor .

Yine gerçek ihtiyaç sahiplerini tenzih ederek .
Bu kişiler iş verseniz de , arsızlık haline gelen bu alışkanlıkları yüzünden çalışmıyorlar .
Bizzat dinledim
Çalıştığım zaman bu kadar gelir elde edemiyorum diyenleri .
Yardımlar , çoğu zaman çalışarak elde ettiği gelirlerden fazla çünkü , biliyorlar !
Çok iyi farketmişler Asalak ve sülük gibi yaşayarak, başkasının sırtından ajitasyon yaparak , inancı kullanarak gelir elde etmenin çok daha kolay olduğunu , alnı dahi terlemiyor hiç bir zaman
İşin en kötü tarafı da dilenciliği esnaflık haline getiren bu kişi ve kurumlar gerçek ihtiyaç sahiplerinin de önüne geçiyor
  • Gerçek ihtiyaç sahibi isteyemiyor
  • İstemeyi onuruna yediremiyor
  • Perdesini çekip , aç oturuyor .
  • Olmadı , inancı zayıf ise intihar ediyor

Sonuç olarak

Bu ülkede kimse yatağa aç girmemeli
Yardımların doğru adreslere ulaşabilmesi önce yardıma muhtaç kişilerin , harcama kalemlerinden yola çıkılarak devlet tarafından tespit edilmesi, belirlenmesi gerekiyor .
Rahmetli Annemin bir sözü vardı
Başkasının avucundan su içen kanmaz diye ,
Çeşitli farklı kuruluşlardan küçük küçük yardımlar almak yerine
Yardımlar tek elden ve tek yerden vatandaşın zorunlu giderlerini karşılayabilecek miktarda olmalı
Sokakta din ve vicdan manipülasyonu yapılarak dilenilmesinin önüne geçilmesi gerek .
Hiç bir kişi , dernek ve vakıf , topladığı yardım parasından kendi giderini düşmeden yardım yapmıyor
Bulabildiğiniz kadarına bir bakın , kendine yardım kuruluşu yada derneği diyen yöneticilerin maaşlarına , dudağınız uçuklar , dudağınız ..
Yoksula yardım edecekseniz
Yardımların gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını istiyorsanız
Önce yoksulu tespit edin ..
Yardımların yoksula kırpılmadan ulaşmasını sağlayın
Dilenci ve isteyici esnafını bertaraf edin
Yakalandıklarında paralarına el koymak ile yetinmeyin
Falakaya yatırın , falakaya
Dilenci esnafı , yoksulun hakkını gasp ediyor
Gerçek yoksullardan çalıyor bir anlamda



Dayak az bile


Ahmet Atam