![]() |
| İlk kez bir uçak gemisini Türklerin batırdığını biliyor muydunuz |
Dünya tarihinde ilk batırılan uçak gemisi:
Dünya tarihinde ilk kez bir uçak gemisini Türklerin batırdığını biliyor muydunuz?
Bunun için biraz geçmişe, savaş yıllarına gitmek gerek; 1915’te Kaş açıklarında dünyanın ilk uçak gemisinin batırıldığı günlere. Türk askerinin, üzerinde bir dizi uçağın bulunduğu bu uçak gemisini ilk gördüğünde hissettiği şey, Kızılderililerin tüfekle tanıştıklarında yaşadıkları şaşkınlığa benzer bir duygu olmalı. Peki, ama bununla nasıl savaşılır? Üzerinde ölüm saçan uçakları, taretleri ve yanındaki iki kruvazörüyle, 120 metrelik çelik bir yığını alt etmek nasıl mümkün olur?Şimdi okuyacağınız hikaye, dört sahra topu ile dünyada bir uçak gemisini batırmayı başaran ilk asker olan Topçu Mülazım (Teğmen) Mustafa Ertuğrul’un hikayesidir.
İngiliz uçak gemisi Meis Adası açıklarında bulunuyor. Birinci Dünya Savaşı yıllarında düşman savaş gemileri Akdeniz'de sahillerimizi acımasızca bombalıyorlardı. Bu gemilerden biri, 120 metre uzunluğundaki dev çelik gövdesiyle İngiliz bandralı uçak gemisi "Ben My Chree" idi.
Bu ölüm saçan savaş gemisi, devasa ve güçlü toplarının yanı sıra her an havalanmaya hazır altı bombardıman uçağına da sahip. Meis Adası açıklarında bulunan bu uçak gemisi, Akdeniz'de dehşet saçmaya devam etmeden önce durdurulmalıydı.
Uçak gemisine karşı otuz Mehmetçik:
Bombardımanın ardından Meis Adası'ndaki limana demirleyen İngiliz savaş gemisinin bir an önce batırılması için topçu teğmen Mülazım Mustafa Ertuğrul harekete geçer.
Otuz Türk askeriyle birlikte, 7.7 inçlik dört güçsüz ağır sahra topunu ve top mermilerini sırtlarında taşıyarak iki ay boyunca dağları ve büyük engelleri aşan bir yolculuk sonunda, Meis Adası'nın karşısındaki buruna ulaşır ve burada mevzilenirler. O dönemde Meis Adası İtalyanlara bağlıdır ve doğu Akdeniz'i kontrol edebilecek stratejik bir konumdadır.
5. Orduya komuta eden Alman General Liman von Sanders'in gizli bir kararıyla adanın işgal edilmesi planlanır. Bu emre göre, 120 kişilik bir Türk bölüğü sekiz yelkenli ile adaya çıkarma yapacak ve kıyıdaki bataryaların topçu desteğiyle adayı ele geçirecekti. Taarruzun komutanlığını Alman Ezelberg, obüs komutanlığını Ittman, dört dağ topunun komutanlığını ise Mustafa Ertuğrul üstlenecektir.
Sanki düşman çıkarmayı öğrenmiş gibi, beş savaş gemisi Meis'e demir atar. Kumandan Ezelberg bu durum karşısında harekatı iptal eder. Ancak batarya komutanı Mustafa Ertuğrul'un aklına bir plan gelir.
Savaş gemileri 4.5 km uzaklıktadır ve bataryaların menzilindedir. Ayrıca, Pazar günü olduğu için personelin büyük bir kısmı sahildedir. Olay, bir üstü olan Binbaşı Şimitkolbo'ya anlatılır ve plan onaylanır.
Artık sessiz bir bekleyiş başlar ve uçak gemisinin batırılması için zekice planlar yapılır. İngilizlerin tarihte ilk uçak gemisi kaybı, 27 Aralık 1916 tarihinde teğmen Mustafa Ertuğrul’un toplara atış emri vermesiyle gerçekleşir.
Dört sahra topu, tüm olanaksızlıklara rağmen mermilerini İngiliz uçak gemisinin çelik gövdesine peş peşe gönderir. Geminin mürettebatı neye uğradığını anlayamadan, dev savaş gemisi "BEN MY CHREE," uçaklarıyla birlikte yalnızca otuz altı dakika gibi kısa bir sürede Akdeniz'in masmavi sularına gömülür.
Gemiyle birlikte iki yüzün üzerinde yelkenli ve sandal da batırılır. İngiliz ve Fransızların hiç beklemediği bir anda, Mustafa Ertuğrul ve ekibi dört dağ topunu ve mermilerini aylar süren bir uğraşla limanın tam karşısındaki tepelere sırtlarında taşırlar ve tarihe ilk uçak gemisini batıran kahramanlar olarak geçerler.
Bugün için açık denizde güçlü armadalarla mücadele etmek sınırlı bir imkan olabilir. Ancak menzil içinde hiçbir gemiye fırsat tanımam diyor Türkiye Cumhuriyeti.
Dün beş kilometre menzilli toplar yerine, bugün menzili 200 kilometreyi aşan ve Atina’yı vurabilen füzeler üretildi, hem de tamamen kendi imkanlarıyla. Bu füzeler karada ve denizde kullanılabilme özelliğine de sahip.



Yorum Gönder