İlk kez bir uçak gemisini Türklerin batırdığını biliyor muydunuz |
Dünya tarihinde ilk batırılan uçak gemisi:
Savaş yıllarına, dünyanın ilk uçak gemisinin batırıldığı Kaş açıklarına 1915’te üzerinde bir dizi uçağın durduğu bir uçak gemisini ilk gördüklerinde, Türk askerinin hissettiği, Kızılderililerin tüfek ile tanıştıklarında yaşadıklarına benzer bir duygu olsa gerek, peki ama bununla nasıl savaşılır, üstünde ölüm kusan uçakları, taretleri ve yanındaki iki kruvazörüyle, 120 metrelik bir çelik yığını nasıl yenilir?
Şimdi okuyacağınız öykü, dört sahra topu ile dünyada bir uçak gemisini batıran ilk askerin, Topçu Mülazım (Teğmen) Mustafa Ertuğrul’un öyküsüdür.
Şimdi okuyacağınız öykü, dört sahra topu ile dünyada bir uçak gemisini batıran ilk askerin, Topçu Mülazım (Teğmen) Mustafa Ertuğrul’un öyküsüdür.
İngiliz uçak gemisi Meis adası açıklarında.
Birinci Dünya savaşı yıllarında düşman savaş gemileri Akdeniz'de sahillerimizi acımasızca bombalıyorlardı, bunlardan birisi 120 mt boyundaki dev çelik gövdesiyle İngiliz bandralı uçak gemisi " BEN MY CHREE " dir.
Çok büyük ve güçlü toplara sahip olan bu ölüm kusan savaş gemisinde ayrıca her an havalanmaya hazır altı adet bombardıman uçağı vardır.
Meis adası açıklarındaki bir uçak gemisi Akdeniz'de dehşet saçan bu geminin daha çok can yakmadan durdurulması gerekiyordu.
Meis adası açıklarındaki bir uçak gemisi Akdeniz'de dehşet saçan bu geminin daha çok can yakmadan durdurulması gerekiyordu.
Uçak gemisine karşı otuz Mehmetçik:
Bombardıman yaptıktan sonra Meis adasındaki Meis limanına demirleyen İngiliz savaş gemisinin bir an önce batırılması için topçu teğmen Mülazım Mustafa Ertuğrul harekete geçer.
Emrindeki otuz Türk askeri ile 7.7 inçlik güçsüz dört ağır sahra topunu iki ay boyunca dağlardan büyük engelleri aşarak ve top mermilerini sırtlarında taşıyarak çok zorlu bir yolculuktan sonra Meis adasının karşısındaki buruna taşırlar ve orada mevzilenirler.
Emrindeki otuz Türk askeri ile 7.7 inçlik güçsüz dört ağır sahra topunu iki ay boyunca dağlardan büyük engelleri aşarak ve top mermilerini sırtlarında taşıyarak çok zorlu bir yolculuktan sonra Meis adasının karşısındaki buruna taşırlar ve orada mevzilenirler.
O dönemde Meis adası ise İtalyanlara bağlıdır.
Ada doğu Akdeniz'i kontrol altında tutabilecek stratejik bir konumdadır.
Ada doğu Akdeniz'i kontrol altında tutabilecek stratejik bir konumdadır.
5. orduya komuta eden Alman general Liman von Sanders'in çok gizli bir kararı ile adanın işgal edilmesi planlanır.
Bu emre göre 120 kişilik bir Türk bölüğü sekiz yelkenli ile adaya çıkarma yapacak ve kıyıdaki bataryaların topçu desteği ile adayı ele geçirecekti .
Taarruzun kumandanlığını Alman Ezelberg .
Obüs kumandanlığını Ittman Ve dört dağ topunun kumandanlığını ise Mustafa Ertuğrul yapacaktır .
Obüs kumandanlığını Ittman Ve dört dağ topunun kumandanlığını ise Mustafa Ertuğrul yapacaktır .
Sanki düşman çıkarmayı haber almış gibi beş savaş gemisi Meis'e demirler.
Kumandan Ezelberg bu durum üzerine harekatı iptal eder.
Lakin batarya komutanı Mustafa Ertuğrul'un aklına bir fikir gelir.
Savaş gemileri 4.5 km de.
Ve bataryaların menzilindedir.
Ayrıca Pazar günü olduğundan personelin büyük bir bölümü de sahildedir.
Olayı bir üstü olan binbaşı Şimitkolbo'ya anlatır , ve plan onaylanır .
Artık sessiz bir bekleyiş başlar ve uçak gemisinin batırılması için zekice planlar yapılır.
İngilizlerin tarihte ilk uçak gemisi kaybıTarih 27 Aralık 1916 yı gösterdiğinde teğmen Mustafa Ertuğrul toplara atış emrini verir.
İngilizlerin tarihte ilk uçak gemisi kaybıTarih 27 Aralık 1916 yı gösterdiğinde teğmen Mustafa Ertuğrul toplara atış emrini verir.
Dört sahra topu olanaksızlıklar içinde mermilerini İngiliz uçak gemisinin çelik gövdesine ardı ardına gönderir.
Geminin mürettebatı neye uğradığını daha anlayamadan dev savaş gemisi "BEN MY CHREE" uçaklarıyla birlikte otuz altı dakika gibi kısa bir süre içinde Akdeniz'in masmavi sularına gömülür.
Gemi ile birlikte iki yüzün üstünde yelkenli gemi ve sandal da batırılır.
İngiliz ve Fransızların hiç baskın ummadığı anda , Mustafa Ertuğrul 4 dağ topunu ve mermilerini aylarca uğraşı sonucunda limanın tam karşısındaki tepelere sırtlarında taşırlar, ve tarihe ilk uçak gemisi batıran kahramanlar olarak geçerler.
İngiliz ve Fransızların hiç baskın ummadığı anda , Mustafa Ertuğrul 4 dağ topunu ve mermilerini aylarca uğraşı sonucunda limanın tam karşısındaki tepelere sırtlarında taşırlar, ve tarihe ilk uçak gemisi batıran kahramanlar olarak geçerler.
Bu gün için belki açık denizde çok güçlü armadalar ile mücadele etme imkanı kısıtlı olabilir
Lakin menzil içinde hiç bir gemiye fırsat ve aman vermem diyor , Türkiye Cumhuriyeti
Dün beş km menzili olan toplar yerine bu gün menzili 200 km yi aşan Atina'yı vurabilen füzeler imal etti Türkiye Cumhuriyeti .Kendi imkanları ile
Hem karada hem denizde kullanabilme özelliği olan füzeler
Lakin menzil içinde hiç bir gemiye fırsat ve aman vermem diyor , Türkiye Cumhuriyeti
Dün beş km menzili olan toplar yerine bu gün menzili 200 km yi aşan Atina'yı vurabilen füzeler imal etti Türkiye Cumhuriyeti .Kendi imkanları ile
Hem karada hem denizde kullanabilme özelliği olan füzeler
Yorum Gönder