KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

MUTLU YAŞAMIN SIRLARI

nasıl mutlu oluruz
mutlu yaşamın sırları
hayatı mutlu mesut yaşamak

Hayatı mutlumu yaşamak istiyorsunuz 

Hiç kimseden hiçbir şey beklemeyin , sakat Tilki değil , yiğit Aslan olun  , Adam, ormanda dolaşırken, çalıların arasında dört ayağı da sakat bir tilki görmüş , Nasıl yaşadığını merak etmiş. İzlemeye başlamış. Birden çalıların arasından ağzında bir tavukla bir aslan çıkmış gelmiş , Tavuğun yarısını tilkiye vermiş, diğer yarısını kendi yemiş ve çekip gitmiş...
Adam bu mucize karşısında şaşkın. 
“Allah’ım, sen kullarını nasıl koruyup kolluyorsun. Ben de sana teslim oluyor ve kendimi sana bırakıyorum” 
Demiş, bir ağacın altına oturup beklemeye başlamış.
Bir gün, iki gün geçmiş bir şey olmamış. 
Açlıktan ölecek. 
Ellerini açmış seslenmiş...
“Allahım beni görmüyor musun?”
Gökten bir ses gelmiş: 
“Görüyorum da şaşırıyorum, neden sakat tilkiyi taklit ettin de, o yiğit aslanı taklit etmedin?”
Kıssadan hisse:
Birilerinden bir şey bekliyorsanız siz sakat Tilki'siniz.

Neden anlattım bu öyküyü

Daha önce bir yazımda bahsetmiştim , işyerime gelip bebeğine mama parası isteyen genç hanımı 
İçime oturmuş o gün için yardımcı olamamıştım
Sonra çok düşündüm

Mutluluğun sırrı kimseden bir şey beklememek kendine yeterli olmaktır 

Bir zümre türedi insanların zayıf yönlerine hitap ederek kendilerine çıkar sağlayan
Devletin Sosyal yardım kuruluşlarından başlayarak sırası ile belediyelere vakıflara yardım derneklerine müraacat eden .
Bir evin bir dükkanın camını silse
Bir apartmanın merdivenlerini temizlese
Bir patik örerek
Bir börek yaparak satma belki küçük de olsa bir gelir elde edecek
Lakin yapmıyor !
Geliyor boynunu büküp yardım talep ediyor
Vallahi kaç tanesine teklif ettim
Beş dakika sürmez
İhtiyaç ve gerek olduğundan değil
Şu dükkanın camını siliver , yardım edeyim diye .
O kin ve nefret dolu bakışlarını asla unutmam
İşte onlaradır sözüm
Ne kadar arzu etseniz de , hayal kursanız da , emek olmadan yemek olmuyor 
Mutluluğun emareleri nelerdir
Başkasının elinden su içen, asla kanmaz.
Siz avuçlarınızda taşıdığınız su ile bir başkasının susuzluğunu giderirken, gözlerde gördüğünüz o minnet ışıltısıdır, mutluluk 
  • Bir hastalıktan kurtulduğunuzda
  • Borçlarda arındığınızda çektiğiniz bir oh sesidir mutluluk
  • İl çocuğun doğumunu beklerken kapı önünde çektiğiniz ızdırap
  • İlk torunu kucağınıza aldığınızda döktüğünüz sevinç gözyaşıdır 
  • İlk berbere götürdüğünüzde
  • Sünnetinde
  • Mürüvvetinde hissettiğiniz hoşluktur, 
Aralarında her hangi bir sorun olmada Bayramlarda tüm ailenin bir arada bulunabilmesidir, mutluluk.
Pikniklerde mangal başına geçerek servis yapmaktır mutluluk
Alan el değil veren eldir mutluluk, sakın sadece maddi olarak bakmayın vermeyi, yada almayı, bir gülücük atmak da vermektir, bazen sesinizi alçaltmak, bazen sen haklısın demek, yerine göre özür dilemek te vermek anlamındadır.
Affedebilmek, unutabilmektir mutluluk 
Veren her zaman mutlu olur.

SONUÇ

Her zaman başkasından bir şeyler bekleyen, onlar sakat tilkidir işte.
Siz siz olun sakat tilki değil, yiğit aslan olun 


Ahmet Atam