Kış lastiği alırken nelere dikkat etmelidir |
Kış lastiği alırken nelere dikkat etmelidir , kış lastiği faydalı mıdır kış lastiği fiyatları ne kadardır, kış lastikleri, kış sıcaklıkları ve koşullarında üstün frenleme ve viraj alma sağlar, buz, kar, sulu kar ve hatta soğuk, kuru asfalt ,7 C'nin altındaki sıcaklıklarda optimum tutuş sağlamak için kış lastikleri, yumuşak ve esnek kalan kauçuk bir bileşime ve karı ve buzu ısıran agresif sırt bloklarına sahiptir , soğuk vakarlı bir şehirde yaşıyorsanız kış lastiklerinin fiyatına bakmadan dört adet olmak üzere almanızı öneririm
Soğuk havalar ve yoğun, sert karla karşı karşıya kalırsanız, kış lastikleri en güvenli performansı ve güvenliği sağlar.Kış lastiği almam gerekir mi
Lastik Testi sonuçları, %75 aşınmış birinci derslik bir kış lastiğinin bile yeni bir 3 mevsim lastiğine göre ortalama üç metre daha erken durduğunu gösterdi; bundan dolayı, kış lastiğinizin ömrü boyunca karda ve buzda daha iyi frenlemenin ve dönemeç almanın keyfini çıkarırsınız.
Ne zaman çivili lastiklere sahip olmalıyım
Kış için doğru lastikleri iyi mi seçeceğinizi yada onlara ihtiyacınız olup olmadığını merak ediyorsanız, kış lastikleriyle alakalı en sık sorulan soruların yanıtlarını burada bulabilirsiniz.Birçok insan soğuk aylarda kullanılan lastiklere hâlâ “kar lastikleri” diyor, sadece onlara “kış lastikleri” demek daha doğru.
Bu makalenin amaçları doğrultusunda, kış sürüşü için tasarlanmış lastikler için her iki kavramı de kullanıyoruz.
Bu makalenin amaçları doğrultusunda, kış sürüşü için tasarlanmış lastikler için her iki kavramı de kullanıyoruz.
Kar lastiklerine ihtiyacım var mı?
Kar, buz, karla karışık yağmur veya dondurucu yağmur ve daha düşük sıcaklıkların görüldüğü bir yerde yaşıyorsanız, kış lastikleri güvenli sürüş için önemlidir.Soğuk aylarda düzenli olarak kar yerleri yada dağlar içinde geziler yapıyorsanız, bunlar da doğru seçenektir.
Dört mevsim lastiklerim var, bu yüzden kar lastiklerine ihtiyacım yok.
Yanlış.
İnanmıyor musun?
Dört mevsim ve kar lastikleri arasındaki bu sürüş karşılaştırmasına bakın .
Karlı veya buzlu yollarda sürüyorsanız, yalnızca kış lastikleri size iyi bir durma yeteneği ve güvenli yol tutuşu sağlar.
Bunun sebebi, çok farklı şekilde inşa edilmiş olmalarıdır.
Nasıl?
Farklı sentetik.
Dört mevsim lastiklerim var, bu yüzden kar lastiklerine ihtiyacım yok.
Yanlış.
İnanmıyor musun?
Dört mevsim ve kar lastikleri arasındaki bu sürüş karşılaştırmasına bakın .
Karlı veya buzlu yollarda sürüyorsanız, yalnızca kış lastikleri size iyi bir durma yeteneği ve güvenli yol tutuşu sağlar.
Bunun sebebi, çok farklı şekilde inşa edilmiş olmalarıdır.
Nasıl?
Farklı sentetik.
Yaz ve dört mevsim lastikleri daha sert bir kauçuk bileşimi ile yapılır.
Bu, araç lastiğinin sıcak asvaltta giderken şeklini korumasına destek sunar.
Kış lastikleri, kış mevsiminde daha yumuşak ve elastiki kalan hidrofilik ("suyu seven") kauçuktan yapılır.
Bu daha elastik kauçuk, kar ve buz üzerinde daha çok çekiş elde etmenizin bir nedenidir.
Diğer bir sebep ise sırt tasarımıdır .
Kış lastiklerinin "boşluk-pamuk" oranı daha yüksektir, bu da diş blokları (pabuçlar) arasında daha büyük oluklar olduğu anlama gelir.
Sırt blokları ek olarak gayri muntazam, keskin kenarlara sahiptir.
Bu, araç lastiğinin sıcak asvaltta giderken şeklini korumasına destek sunar.
Kış lastikleri, kış mevsiminde daha yumuşak ve elastiki kalan hidrofilik ("suyu seven") kauçuktan yapılır.
Bu daha elastik kauçuk, kar ve buz üzerinde daha çok çekiş elde etmenizin bir nedenidir.
Diğer bir sebep ise sırt tasarımıdır .
Kış lastiklerinin "boşluk-pamuk" oranı daha yüksektir, bu da diş blokları (pabuçlar) arasında daha büyük oluklar olduğu anlama gelir.
Sırt blokları ek olarak gayri muntazam, keskin kenarlara sahiptir.
Kullanılmış kış lastiği almak uygun mudur?
Az kullanılmış" kış lastiği setine atlamadan önce, üç hızlı test yapın.1. İlk önce, doğru boyutta olduklarını doğrulayın.
Numara serileri için aracınızın kullanım kılavuzuna yada mevcut lastiklerinizin janta yakın yan duvarlarına bakabilirsiniz.
Düşündüğünüz lastiklerin doğru boyutta olduğu için güvenli değilseniz, bir lastik satıcısını arayın ve sorun .
2. İkinci olarak, bir lastik diş derinliği ölçer kullanarak diş derinliğini ölçün.
Veya bir lastik mağazası teknisyenine yaptırın; .
Her lastiğin oluklarında birden fazla yerde standardize yapın.
Yeni bir lastiğin diş derinliği 11/32 inç civarındadır .
Temel bir kural, bir kış lastiğinde dişte 6/32 inç yada daha azca boşluk varsa, kar performansını mühim seviyede yitirmek üzeredir.
Bu nedenle, ödediğinizin karşılığını alıp almayacağınızı dikkatlice düşünün.
3. Üçüncüsü, neden aşındığı ve aşınma ile alakalı lastikde bir sorun olmadığından emin olun.
Diş ölçüsü ölçümleriniz dört lastik içinde herhangi bir diş derinliği farkı gösterdi mi? Lastiklerin zamanla farklı şekilde aşınması gerçekten oldukca yaygın.
Herhangi iki lastik arasındaki ayrım 3/32 inçten fazlaysa, kullanılmış lastikleri almayın. Uyumsuz lastiklerle sürüş yapmak yada aracınıza yanlış ebatta lastik takmak uzun solukta size para kazandırmaz.
Ayrıca kış lastiklerini ancak öne veya arkaya takmak da kötü bir fikirdir.
Ancak otoyol hızında veya çıplak kaldırımda sürmek için yapılmadılar.
Bunu denerseniz zincirlerinize ve aracınıza zarar verme riskiniz vardır.
Zincirleri kış lastiklerinin bir alternatifi olarak düşünmeyin, karda giderken hazır bulundurmanız ihtiyaç duyulan bir seçenek olarak düşünün.
Gerçi ülkemizde kullanımı yasaklı diye biliyorum lakin yanılabilirim
Lastik bayisi, ihtiyacınız olanı önerirken sürüş alışkanlıklarınızı, gittiğiniz yerleri ve bölgenizdeki tipik kış koşullarını dikkate alacaktır.
Çivisiz kar lastikleri sulu karda ve yoğun karda iyi çalışır.
Geniş, derin oluklar ve keskin kenarlı birçok düzensiz yüzeyden çekiş sağlarlar.
Bu, kauçuğun karı kesmesini ve yolu kavramasını sağlar.
Çivili lastikler, buz veya karla karşılaştığınızda bile alabileceğiniz en iyi çekişi sağlar. Çiviler, sırt süresince sendeleyen hafifçe, küçük metal çivilerdir.
Bu, akslarınız arasında büyük bir çekiş farkı yaratır.
Bu da daha azca direksiyon kontrolü anlama gelir
Kar lastiği yerine zincir kullanabilir miyim
Lastik zincirleri , dağlarda yada buzlu yollarda seyahat ederken çekiş için önemli olabilir ve ara sıra gereklidir.Ancak otoyol hızında veya çıplak kaldırımda sürmek için yapılmadılar.
Bunu denerseniz zincirlerinize ve aracınıza zarar verme riskiniz vardır.
Zincirleri kış lastiklerinin bir alternatifi olarak düşünmeyin, karda giderken hazır bulundurmanız ihtiyaç duyulan bir seçenek olarak düşünün.
Normal kar lastiği mi çivili kar lastiği mi ?
Gerçi ülkemizde kullanımı yasaklı diye biliyorum lakin yanılabilirim
Lastik bayisi, ihtiyacınız olanı önerirken sürüş alışkanlıklarınızı, gittiğiniz yerleri ve bölgenizdeki tipik kış koşullarını dikkate alacaktır.
Çivisiz kar lastikleri sulu karda ve yoğun karda iyi çalışır.
Geniş, derin oluklar ve keskin kenarlı birçok düzensiz yüzeyden çekiş sağlarlar.
Bu, kauçuğun karı kesmesini ve yolu kavramasını sağlar.
Çivili lastikler, buz veya karla karşılaştığınızda bile alabileceğiniz en iyi çekişi sağlar. Çiviler, sırt süresince sendeleyen hafifçe, küçük metal çivilerdir.
Size daha iyi çekiş sağlamak için dolu kar ve buzla kaplı yolları aşmaya yardımcı olurlar.
Not:
Not:
Çivileri yerleştirmek için fazladan diş derinliği gereklidir, bundan dolayı çivili lastik boyutu seçenekleri sınırlıdır.
Bu bir zaman ve para meselesi. İşte karar vermenin bir yolu:
Beş yıl süresince kar lastiklerinizin olacağını varsayın.
Lastik satıcınızın, lastikler jant üzerinde değilse yılda iki kez (on kez) değiştirmek için toplam maliyeti hesaplayın .
Tasarruf olup olmadığını görmek için bu rakamı jantların fiyatıyla karşılaştırın.
Mağazanın her seferinde lastikleri söküp yine takması daha uzun sürdüğünden, biraz daha fazla bekleme süresini hesaba katın.
Tasarruf edilen herhangi bir paradaki takasın ekstra bekleme odası süresine değip değmediğini tartın.
Ayrıca, yalnızca bir tekerlek takımına lastiklerin sökülmesi ve tekrar takılmasıyla birlikte gelen lastiklerinizdeki ekstra aşınma ve yıpranmayı da göz önünde bulundurun.
Özellikle düşük profilli lastiklerde, tecrübesiz bir lastik teknisyeninin lastiğin iç kenarına, lastiğin sökülüp yine itilmiş olduğu yerlerin yakınında, lastiğin iç kenarına zarar vermesi sıra dışı bir durum değildir..
Bazı dört mevsim lastikleri, yaz ve kış aylarında eşit derecede iyi çalmış olduğu benzer biçimde pazarlanmaktadır.
Mevsimlerin fazla değişmediği kuru, ılıman iklimlerde bu doğru olabilir.
Ancak kış lastiği ile yalnızca karda ve buzda kendinden güvenli çekiş, frenleme ve kontrol elde edersiniz.
Kış havası olan bir yerde yaşıyorsanız, en emin yol tutuşu için Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi ile işaretlenmiş lastiklere ihtiyacınız olacaktır.
Dağ kar tanesi olan tüm lastiklerde kış bileşimi bulunmadığından, lastik satıcınıza harbiden neye ihtiyacınız olduğunu sorun.
Bazı ülkelerde kanunen zorunludur.
Yan duvarda M+S ve Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi sembolünü arayın; bu, lastiğin enternasyonal düzenlemelere müsait olduğu anlama gelir.
Aracın 4 tekerde de yol tutuşunu ve çekişini kontrol edin
Optimum performans ve güvenliği korumak için hava basıncını aracınızın el kitabına nazaran izleyin.
Böylece arabanız için kış lastiği almaya hazırsınız .
Tebrikler.
Kış lastikleri, yolda kar, buz ve düşen sıcaklık risklerini azaltan ve sürücülere direksiyon başlangıcında daha fazla test elde eden benzersiz özelliklere sahiptir.
Artık ilerlemeye karar verdiğinize gore, birazcık inceleme yapalım.
Örneğin, bir takım kış lastiğine yatırım yaparken, bunları aracınızın dört tekerlek konumlarına da koymalısınız.
Aracın yol tutuşunu en üst düzeye çıkaracak ve ıslak yollarda sürerken arka veya ön aksta çekiş kaybı riskini azaltacaktır.
Binek araçlarda yaz lastikleri ile kış lastiklerini karıştırmayın.
İyi bir kış lastiğinin tanımlayıcı özellikleri, sırt deseni , kılcal kanallar ve lastik bileşimidir . Havalar soğuduğunda ve yollarda buzlanma olduğunda, bu lastikler hava şartlarının üstesinden gelmeye hazırdır.
Aracınıza uygun kış lastikleri karlı, ıslak ve buzlu yollarda güvenli bir sürüş sağlamak için özel bir sırt kaplamasına sahiptir.
Tekerleğin dönüşü, karı daha geniş oluklara itecek ve ek çekiş üretecektir.
Sırtta ek olarak, sırt bloklarının esnemesini ve kar veya buza daha derin kazmasını sağlayarak ek çekiş sağlayan kılcal kanallar (küçük küçük yuvalar) bulunur.
Son olarak, lastik bileşimi daha yüksek oranda naturel kauçuk içerir, bundan dolayı soğuk havalarda yumuşak ve esnek kalır.
Kış lastiğini jantlı mı jant sız mı almalıyım
Bu bir zaman ve para meselesi. İşte karar vermenin bir yolu:
Beş yıl süresince kar lastiklerinizin olacağını varsayın.
Lastik satıcınızın, lastikler jant üzerinde değilse yılda iki kez (on kez) değiştirmek için toplam maliyeti hesaplayın .
Tasarruf olup olmadığını görmek için bu rakamı jantların fiyatıyla karşılaştırın.
Mağazanın her seferinde lastikleri söküp yine takması daha uzun sürdüğünden, biraz daha fazla bekleme süresini hesaba katın.
Tasarruf edilen herhangi bir paradaki takasın ekstra bekleme odası süresine değip değmediğini tartın.
Ayrıca, yalnızca bir tekerlek takımına lastiklerin sökülmesi ve tekrar takılmasıyla birlikte gelen lastiklerinizdeki ekstra aşınma ve yıpranmayı da göz önünde bulundurun.
Özellikle düşük profilli lastiklerde, tecrübesiz bir lastik teknisyeninin lastiğin iç kenarına, lastiğin sökülüp yine itilmiş olduğu yerlerin yakınında, lastiğin iç kenarına zarar vermesi sıra dışı bir durum değildir..
Kış Lastiği Seçiminin Sonuçları
Bazı dört mevsim lastikleri, yaz ve kış aylarında eşit derecede iyi çalmış olduğu benzer biçimde pazarlanmaktadır.
Mevsimlerin fazla değişmediği kuru, ılıman iklimlerde bu doğru olabilir.
Ancak kış lastiği ile yalnızca karda ve buzda kendinden güvenli çekiş, frenleme ve kontrol elde edersiniz.
Kış havası olan bir yerde yaşıyorsanız, en emin yol tutuşu için Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi ile işaretlenmiş lastiklere ihtiyacınız olacaktır.
Dağ kar tanesi olan tüm lastiklerde kış bileşimi bulunmadığından, lastik satıcınıza harbiden neye ihtiyacınız olduğunu sorun.
Kış lastikleri hakkında bilinmesi gerekenler
Her kış yaşadığınız yerde ısı yedi derecenin dibine düşerse kış lastiği alın.Bazı ülkelerde kanunen zorunludur.
Yan duvarda M+S ve Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi sembolünü arayın; bu, lastiğin enternasyonal düzenlemelere müsait olduğu anlama gelir.
Aracın 4 tekerde de yol tutuşunu ve çekişini kontrol edin
Optimum performans ve güvenliği korumak için hava basıncını aracınızın el kitabına nazaran izleyin.
Böylece arabanız için kış lastiği almaya hazırsınız .
Tebrikler.
Kış lastikleri, yolda kar, buz ve düşen sıcaklık risklerini azaltan ve sürücülere direksiyon başlangıcında daha fazla test elde eden benzersiz özelliklere sahiptir.
Artık ilerlemeye karar verdiğinize gore, birazcık inceleme yapalım.
Örneğin, bir takım kış lastiğine yatırım yaparken, bunları aracınızın dört tekerlek konumlarına da koymalısınız.
Aracın yol tutuşunu en üst düzeye çıkaracak ve ıslak yollarda sürerken arka veya ön aksta çekiş kaybı riskini azaltacaktır.
Binek araçlarda yaz lastikleri ile kış lastiklerini karıştırmayın.
Yeni bir kış lastiği seti seçmeden önce göz önünde bulundurmanız gereken birtakım yararlı şeyler.
Kış lastikleri havalar soğuduğunda neden daha etkilidir?İyi bir kış lastiğinin tanımlayıcı özellikleri, sırt deseni , kılcal kanallar ve lastik bileşimidir . Havalar soğuduğunda ve yollarda buzlanma olduğunda, bu lastikler hava şartlarının üstesinden gelmeye hazırdır.
Aracınıza uygun kış lastikleri karlı, ıslak ve buzlu yollarda güvenli bir sürüş sağlamak için özel bir sırt kaplamasına sahiptir.
Tekerleğin dönüşü, karı daha geniş oluklara itecek ve ek çekiş üretecektir.
Sırtta ek olarak, sırt bloklarının esnemesini ve kar veya buza daha derin kazmasını sağlayarak ek çekiş sağlayan kılcal kanallar (küçük küçük yuvalar) bulunur.
Son olarak, lastik bileşimi daha yüksek oranda naturel kauçuk içerir, bundan dolayı soğuk havalarda yumuşak ve esnek kalır.
Kış lastiği bileşimi yaz lastiğinde olduğu gibi - kış koşullarında performans gösterecek şekilde tasarlanmadıysa, sertleşir ve kırılgan hale gelir.
Bu da, çekiş ve kavramada mühim bir düşüşe yol açar.
Kış lastiği boyutu ve basıncı
Aracınız için yeni bir kış lastiği seti satın alırken, müstahsil tarafından sağlanan boyut özelliklerini kontrol ettiğinizden emin olun.Bu teferruat kullanıcı el kitabında, sürücü tarafındaki kapı çerçevesinde yada yakıt kapağının altında bulunabilir.
İşleri daha kolay tutmak için, orijinal ekipman (OE) lastikleriyle aynı ebatta lastik kullanmak en iyi hareket tarzıdır.
Kış lastikleri için önerilen PSI lastik basıncı yaz lastikleriyle aynıdır.
Yine, bu bilgi için kullanıcı el kitabına, şoför kapısı çerçevesine veya yakıt kapağının dibine bakabilirsiniz.
Hava basıncındaki dalgalanmalardan kaçınamazsınız; hava sıcaklığındaki her 10 derecelik düşüş için lastikler bir PSI düşecek.
Önemli olan, her iki ila dört haftada bir lastik basıncınızı takip etmek ve gerektiği gibi doldurmaktır.
Yetersiz şişirilmiş lastiklerle sürüş, yakıt ekonomisini ve sırt aşınmasını etkisinde bırakır ve hatta patlamaya neden olabilir
Kış lastiği fiyatları
O kadar çok markanın kalitesine ve kullanım alanına göre farklı 400 tl den başlayıp 10 000 tl ulaşan fiyatları var
Ben sadece en ucuz ve an pahalı fiyatı vermekle yetineceğim
Herkese kazasız belasın iyi seyirler diliyorum
Yorum Gönder