KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Mesneviden öyküler: Fare ve kurbağanın arkadaşlığı

Meneviden öyküler: Fare ve kurbağanın arkadaşlığı

 

Meneviden öyküler: Fare ve kurbağanın arkadaşlığı

Kıyıdaki yosunlu kayalar arasında bir sabah Su Kurbağası ile Fare karşılaştı. İkisi de selam verdikten sonra uzun bir süre sohbet ettiler ve arkadaş oldular. Ertesi gün tekrar buluştular, birlikte vakit geçirdiler ve birlikte yiyecek aradılar. Akşam olduğunda Fare kovuğa çekilirken, Kurbağa suya daldı.

Ertesi sabah Kurbağa suyun içinden çıkarak Fare'yi çağırdı ve birlikte gezip sohbet ettiler. Fare, "Geceleri sıkılıyorum, seni özledim" dedi. Kurbağa da, "Ben de aynı şekilde sıkılıyorum ama sudan ayrılamam, ne yapabiliriz ki?" diye cevap verdi.

Fare düşündükten sonra, "Senin ayağına bir ip bağlayalım, diğer ucunu da benim kuyruğuma bağlayayım. Gece canımız sıkıldığında, ipi oynatırız ve sen suyun dışına çıkarsın" dedi. Kurbağa fikri beğendi ve bir ip bulup bağladılar. Artık geceleyin de birbirlerini görebileceklerdi.

Ancak bir süredir Fareyi izleyen Alaca Karga, gece inip yuvaya çekilirken hızla gelerek Fareyi yakaladı ve havalandırdı. Havada uçarken, Kurbağa kendi kendine:

Kendi türünden olmayan biriyle dostluk kurmanın sonucu budur" diye düşündü.