Kamuda idari reform |
Türkiye acilen yapılması gereken idari ve kamusal reformlar:
Sm Cumhurbaşkanına açık mektıptur, Türkiye'nin ekonomik krizi aşabilmesi için belediyelerde ve kamuda köklü reformlara ihtiyaçı vardır. Bu reformların amacı, kaynakların daha etkin kullanılması, şeffaflığın artırılması, verimliliğin sağlanması ve kamu hizmetlerinin daha kaliteli bir şekilde sunulması olmalıdır.
İşte önerilebilecek bazı radikal değişiklikler.
Hepsi birer paralel devlet haline gelen Belediyeler kapatılmalı:
Öncelikle, Belediyelerin kapatılması gerekmektedir; görev ve sorumluluk yetkileri illerde Valilere, ilçelerde ise Kaymakamlara devredilmelidir.
Türkiye'nin GSMH'sının büyük bir kısmı belediyelerde israf edilmektedir, her türlü yolsuzluk ve usulsüzlük belediyeler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.
Acil olarak belediyelerin ihale yetkileri alınmalı ve Kamu İhale Kurumu'na devredilmelidir. Belediye Fen İşleri adı verilen birim derhal kapatılmalı, sokaklarda mendil satan insanları dövmekten başka bir işlevi olmayan zabıta kaldırılmalıdır.
Belediyelerin Kültür Daire Başkanlıkları kapatılmalı ve "küresel etkinlik" adı altında düzenlenen yandaşlara kaynak aktarmaktan başka işe yaramayan soygun festivalleri yasaklanmalıdır.
Sergi, konser, konferans, seminer, tanıtım, öğrenim desteği ve sosyal tesis işletmeciliği gibi faaliyetler arasında belediyeler için kesin ve net bir ayrım yapılmalıdır.
Sergi, konser, konferans, seminer, tanıtım, öğrenim desteği ve sosyal tesis işletmeciliği gibi faaliyetler arasında belediyeler için kesin ve net bir ayrım yapılmalıdır.
Hangi partiye mensup olduğuna bakılmaksızın tüm belediyelerin son 20 yıllık harcamaları detaylı bir şekilde incelenmelidir.
Belediyeler, toplumu yıkıma uğratan bir kanser haline gelmektedir.
Bu kanser temizlenmeden ilerlemek ve hedefe ulaşmak mümkün olmayacaktır.
Varlık amacı, yaşamın merkezini oluşturan kenti insan ruhuna uygun hale getirmek ve sakinlerine zarafet, ihtişam, kimlik ve ruh kazandırmak olan belediye kurumları, zamanla örgütlü soygun ve vurgunların aracı haline gelmiştir.
Günümüzde belediyeler, şehir rantının merkezine dönüşmüş, beton yığınlarıyla şehrin ruhunu yok eden, medeniyet inşa etme yetisinden yoksun, insanı ve yaşamı önemsizleştiren, yücelmenin değil yükselmenin aracı olarak işlev gören, ele geçirildikten sonra nefsin yüceltilmesi ve kutsanması için bir pazara dönüşen anlamsız ve işlevsiz kurumlar haline gelmiştir.
Varlık amacı, yaşamın merkezini oluşturan kenti insan ruhuna uygun hale getirmek ve sakinlerine zarafet, ihtişam, kimlik ve ruh kazandırmak olan belediye kurumları, zamanla örgütlü soygun ve vurgunların aracı haline gelmiştir.
Günümüzde belediyeler, şehir rantının merkezine dönüşmüş, beton yığınlarıyla şehrin ruhunu yok eden, medeniyet inşa etme yetisinden yoksun, insanı ve yaşamı önemsizleştiren, yücelmenin değil yükselmenin aracı olarak işlev gören, ele geçirildikten sonra nefsin yüceltilmesi ve kutsanması için bir pazara dönüşen anlamsız ve işlevsiz kurumlar haline gelmiştir.
Bu açıdan belediyeler, devletin sırtında bir yük ve ciğerinde bir ur olmuştur.
Türkiye Yüzyılı, sorunlu kurumlarla yüzleşmek, onları ıslah etmek ve ahlak ile adalet temelinde yapısal olarak yeniden inşa etmekle ilgilidir.
Paralel Devlet Haline Gelen Belediyeler:
Türkiye Yüzyılı, sorunlu kurumlarla yüzleşmek, onları ıslah etmek ve ahlak ile adalet temelinde yapısal olarak yeniden inşa etmekle ilgilidir.
Belediyelerin görev ve yetkileri, bulundukları ilin temizlik, kanalizasyon ve şehir içi ulaşım hizmetleriyle sınırlı olmalıdır.
Ne yazık ki, belediyeler devlet içinde birer "paralel devlet" haline gelmiş ve hesap verme sorumluluğundan uzaklaşmıştır.
Kurulan soygun düzenekleriyle birer Arpalık olarak kullanılan belediyeler, ihtiyaçlar göz önünde bulundurulmadan büyük bir israfa yol açacak şekilde istihdam kapısı olarak kullanılmaktadır.
Kurulan soygun düzenekleriyle birer Arpalık olarak kullanılan belediyeler, ihtiyaçlar göz önünde bulundurulmadan büyük bir israfa yol açacak şekilde istihdam kapısı olarak kullanılmaktadır.
Belediye başkanlarının ihale yapma ve personel istihdam etme yetkileri alınarak, belediyelerin siyasetin finansal destek birimi olma durumundan çıkarılması gerekmektedir.
Türkiye'nin Acil Olarak Kamu Reformuna İhtiyacı Vardır:
Devletin ahlâk ve adâlet temelinde yapısal olarak yeniden inşâ edilmesi için acilen kapsamlı bir idarî reform gerçekleştirilmelidir.
- İdarî Reform çerçevesinde İl, İlçe ve Belde Belediyeleri derhal kapatılmalıdır.
- Aynı ilde Belediye Başkanı ile Vali, aynı ilçede ise Belediye Başkanı ile Kaymakamın bulunması bir çelişki ve israf yaratmaktadır.
- Belde ve İlçe Belediyeleri kapatılarak, görev, yetki ve sorumluluklar il düzeyinde Valilere, ilçe düzeyinde ise Kaymakamlara devredilmelidir.
- Türkiye genelinde tüm kurumların ihale yapma yetkisi kaldırılarak Kamu İhale Kurumu'na verilmelidir.
- Kamu bütçesinin etkin, verimli ve amacına uygun bir şekilde kullanılabilmesi için yeni bir denetleme kurumu ve politikası oluşturulmalıdır.
- Bakanlıklar ve stratejik görevde bulunan askerî, yargı ve güvenlik bürokrasisi dışında, makam aracı uygulaması tamamen sona erdirilmelidir.
- Kamuya ait misafirhaneler, oteller, restoranlar, lojmanlar; sahil şeritlerinde ve milli parklardaki "sosyal tesis ve oteller" gibi tüm imtiyazlar özelleştirilmelidir.
- Devletin ahlâk ve adâlet temelinde yapısal olarak yeniden inşâ edilmesi amacıyla, geleneksel Türkiye'de artık geçerliliği kalmamış olan kurumlar, kadrolar ve istihdam pozisyonları ortadan kaldırılmalıdır.
- Mahalle bekçileri
- Köy korucuları
- Mahalle muhtarları
- Zabıta kurumu
- Makam şoförlüğü
- Makam araçları
- Kurumlara ait sosyal tesisler
- Binlerce garson, aşçı, resepsiyonist
- Emekli milletvekilliği
- Milletvekili danışmanlıkları
- Bakan yardımcılıkları
- Vali yardımcılıkları
- Binlerce gereksiz müdürlük
- Tabeladan ibaret üniversiteler
- Gereksiz MYO, fakülte ve bölümler
- TRT Haber dışındaki tüm kanallar
- TRT bölge müdürlükleri, şube müdürlükleri
- İlçelerdeki askerlik şubeleri
- Kamuya ait misafirhaneler, oteller
- Kamuya ait restoranlar ve lojmanlar
- İlçe müftülükleri ve merkez valiliği kapatılmalıdır.
Muhtarlıklar Neden Kaldırılmalıdır:
Türkiye'de yaklaşık 53.000 muhtar mevcut ve bu muhtarlara her ay hazine tarafından gereksiz ödemeler yapılmaktadır.
Şu anda bir muhtarın 5 yıllık görev süresi boyunca hazineye maliyeti 1.560.300 TL'dir. 5 yıl içinde hazine, 53.000 muhtara toplamda 82.695.900.000 TL ödeyecektir.
Birçok AB ülkesinin 53.000 kişilik ordusu bile yokken, siz 53.000 muhtarla hangi başarı hikayesini yazmayı planlıyorsunuz?
Bu muhtarlar sınır ötesinde savunma hizmeti mi veriyor?
Bu kişiler Irak, Suriye, Yemen, Lübnan'da MİT'in haber elemanlığını yapıyor da bizim mi haberimiz yok?
Eğer 82.695.900.000 TL kırsalda hayvancılık yapanlara faizsiz kredi olarak verilseydi, etin, sebze meyvenin kilogram fiyatı bu kadar yükselir miydi?
Sonuç:
Sonuç:
Bu millet bu yükü taşıyamaz!
Kamu harcamaları azaltılmalıdır.
Kamu sektöründe idari reform yapılmalıdır.
Kamu israfı ortadan kaldırılmalıdır.
Aksi takdirde bu ülke ekonomik olarak düze çıkamaz, adil bir kalkınma ve öz kaynaklara dayalı sürdürülebilir bir büyüme politikası uygulayamaz, adil bir gelir dağılımı sağlayamaz.
Unutmayın ki israf, iflasa giden yoldur. Devlet, ahlak ve adalet temelinde yapısal olarak yeniden inşa edilmelidir.
Yorum Gönder