KAHVEHANE MÜDAVİMİ KOCA BOŞANMADA AĞIR KUSURLU SAYILIR MI

Kahvehaneyi Ev Sanan Koca Ağır Kusurlu Sayıldı

Kahvehaneyi Ev Sanan Koca Ağır Kusurlu Sayıldı: Peki Evlilik Mi Kahve Aboneliği Mi?

Türkiye’nin geleneksel sosyalleşme mekânlarından kahvehaneler, artık yalnızca “çay, okey ve sohbet” ile anılmıyor. Yargıtay 2. Hukuk Dairesi’nin son emsal kararı, evini ve eşini kahvehane uğruna ihmal eden erkekleri doğrudan ilgilendiriyor. 
Peki, bu karar ne ifade ediyor? 
Hadi, bu ironik durumu biraz kara mizah penceresinden değerlendirelim.

Bizim Kütahya'da bazı adamlar vardır…
Akşam işten çıkar, "Bir el anastra oynayayım" der.
Akşam olur, çaylar gelir.
Gece olur, iskambil kağıtları açılır.
Oyun biter, maç ve siyaset muhabbeti başlar.
Gece yarısı olur, "Hanım da çok söyleniyor yahu!" diye şikâyet eder.
Sanki evlenmemiş de kahvehaneye yıllık üyelik yaptırmış!
İşte Yargıtay 2. Hukuk Dairesi de bu duruma bakmış ve demiş ki: 

Arkadaş, evlilik dediğin şey sadece nikâh memurunun önünde atılan imzadan ibaret değil. Eve de uğrayacaksın, eşinle de ilgileneceksin."

Ve sıklıkla kahvehanede vakit geçirerek evini ve eşini ihmal eden kocayı da ağır kusurlu bulmuş.
Doğrusu insan merak ta ediyor…
Adam evlenmiş mi, yoksa mahalle kahvesine devremülk mü almış?

☕😂 Kahvehane Müdavimliği Yeni Bir Meslek Mi Oldu?


Bazıları da var kahvehaneyi ikinci ev değil, birinci ev yapmış.
Sabah işe gider gibi kahveye gidiyor.

  • Masa hazır.
  • Çay hazır.
  • Dedikodu hazır.
  • Memleketi kurtarma planları hazır.

Lakin bir tek kendi evinin sorunlarıyla ilgilenmek eksik!
Adamda ki öyle bir özgüven ki:
Adam dünyadaki bütün teknik direktörlerden daha iyi futbol biliyor, 
Bütün ekonomistlerden daha iyi ekonomi yönetiyor.
Ama kendi evinin mutfak giderlerinden bi haber.
Kahvehanede devlet kurtaranlar, eve gelince çöpü çıkarmaya üşeniyor.
Hayat da bazen insana böylesine bir ince bir mizah yapıyor.

🏠❓ Evlilik Ortak Hayat mı, Bekleme Salonu mu?


Bir insan evlenmişse; eve sadece maaş getirmekle görev bitmiyor.
Sadece akşam gelip yemek yemekle evlilik yürümüyor.
Eşini duymadan, görmeden, ilgilenmeden "Ben ne yaptım?" demek de pek inandırıcı olmuyor.

  • Çünkü evlilik pansiyon değil.
  • Eş de resepsiyon görevlisi değil.
  • Ev dediğin yer, yatmadan önce uğranılan bir otel odası hiç değil.

😂♠️ Okey Taşlarıyla Mutluluk İnşa Edilir mi?


Bazıları için anastra masasındaki kağıtların dizilişi, evdeki huzurdan daha önemli hale geliyor.
Bir elde oyun bitiremeyince sinir krizi…
Lakin evlilikte yıllardır eksilen sevgiyi, ilgiyi, paylaşımı görmezden gelmekte dünya şampiyonu…
İnsan düşünmeden edemiyor:

Oyun masasındaki Papaz, kız, vale konuşabilseydi herhalde şöyle derdi: "Abi, bizi bırak da biraz evine git. Bizden aile olmaz."

⚖️ Yargıtay Ne Diyor?


Yargıtay’ın yaklaşımı aslında oldukça basittir: 
Evlilik, sadece aynı evde nüfus kaydını paylaşmakla sınırlı değildir. Ortak yaşamın gerektirdiği ilgi, sevgi, sorumluluk ve birlikte yaşama yükümlülüğü vardır. 
Eğer taraflardan biri sürekli kahvehanede vakit geçirip eşini ve evini ihmal ediyorsa, bu durum evlilik birliğine zarar verir. 
Hukukun söylediği de şudur: “Çay ince belli olabilir ama sabrın bardağı da bir yere kadardır, sonunda taşar.”

🤭 Kahvehanedeki Arkadaşlara Boşanma Dosyası mı Geliyor ?


İşin en ilginç tarafı da şu…
Kahvehanede omuz omuza maç yorumlayan arkadaşlar, boşanma davasında genellikle ortalıkta görünmüyor.

  • Ne okey masası tanıklık ediyor…
  • Ne iskambil kağıtları ifade veriyor…
  • Ne de çaycı Hüseyin Abi nafaka ödüyor.

Sonunda insan yine evine dönmek istiyor.
Ama bazen ev, çoktan gitmiş oluyor.

☕🪑 Peki Kahvehane Yasaklansın mı?


Hayır. Kimsenin sosyalleşmesine, arkadaşlarıyla vakit geçirmesine kimsenin bir itirazı yok. Sorun kahvehaneye gitmek değil, hayatı kahvehaneye taşımak.  

🎭 Sonuç: Kahvehanede Dünya Kurtaranlar, Kendi Yuvasını Kaybetmesin


İnsan arkadaşlarıyla oturur, sohbet eder, çay içer.
Bunda ayıp yok.
Ama evini unutup kahvehaneyi karargâh yaparsan, gün gelir hukuk sana şöyle der:
"Sen evlenmişsin ama galiba adresleri karıştırmışsın."
Çünkü nikâh masasında "iyi günde kötü günde" diye imza atanlar, anastra masasındaki hayat boyu mutluluk garantisi alamıyor.
Ve hayatın kara mizahı şudur:

Bazıları memleketi kurtarmaya ömrünü verir…
Sonunda kendi evinin kapısını kaybeder.
Çünkü insan bazen kahvehanede çay içerken fark etmez;
Demlenen aslında çay değil, yavaş yavaş gelmekte olan yalnızlıktır… 

----

Duyduk mu ey cemaat, Yargıtay’ın fermanını? 
Hukuk kesiverdi bak, kahvenin dermanını! 
Okey masalarından koptu bir feryat figan,
Kahvehanede konaklmak, boşanma sebebiymiş; 
Yargıtay’ın kararı, kahveye darbe gibiymiş!

Çaylar tazelenirken, unutulur ev, bark, oda, 
Hanım evde saçını süpürge ediyor olsa da, 
Yaz kızım" dedi hakim: "Koca ağır kusurlu 
Hukuk öyle vurdu ki kahvede kıyamet koptu  
 
Ben derim ki; ey cemaat, ibret alın bu işten, 
Evdeki huzur kaçarsa, hayır gelmez o gidişten. 
Yancıya çay ısmarlayıp, hanımı unutursan; 
Yargıtay tokadı patlatır, olursun perişan

Ahmet der ki; esnafım, kahve nedir bilirim, 
Lakin evin yükünü, en ulu farz bilirim. 
Çifte okey beklerken, boşanmayı elden yedi; 
Yargıtay bu gidişe "Burada dur hele" dedi. 
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url