KÜTAHYA TÜRKÜ HİKAYELERİ HİSARLI AHMET SESİNDEN

Kütahya türküleri


Kütahya türkü hikayeleriKütahyalı Hisarlı Ahmet'ten bir türkü
A Hamamcı bu hamama güzeller kim gelir
A Hamamcı bu hamama güzeller kim gelir" türküsü söylenerek önce yaşlılar soyunur.
Gençlerde onlara hizmetle çamaşırlarını toplayıp bellerine peştamallarını dolar.
Sedefli nalınlarını önlerine çevirir, kollarına girip bir ellerine taslarını alarak kurna başına büyükleri yerleştirir.
Geri dönerek kendileri soyunup, bellerine peştamallarını sarınır.
Ellerinde gümüş tasları ile onlarda hamama girerler.
Büyükleri yıkadıktan sonra gençler havuzun etrafında sıralanıp ;
Helesaya hesa, heye mola hesa.
İstanbul 'dan sandık gelir.
İçi dolu fıstık gelir veya 
"Bismillahi başlayalım, bu yıl burada kışlayalım, helesaya hesa" 
Deyip kendilerini havuza atarlardı.

Büyüklerin giyinmeye başlayacaklarında, gençlerde hamamdan dışarıya çıkarlar ve büyüklerine hizmet yarışına girişirler.
Sıradan başlayarak büyüklerin elleri öpülür ve hepsi birden ayakta karşılarına dizilirler.
Büyükler "Evlatlarımız sıhhatler olsun, bin yaşayın, sizlerde bizler gibi hürmet görünüz, buyurun giyinin" derler.
Yaşlılar siyah Bağdat carlarını, gençlerde renkli, sırmalı carlarına bürünürler ve yaşlıların arkasından yola koyulurlar.

AH HAMAMCI TÜRKÜSÜ


Ah Hamamcı bu hamama güzellerden kim gelir
Ah ne bileyim ay efendim aman günde yüzbin can gelir
Ardından cariyesiyle aman önünde sultan gelir
Yağma yağmur esme rüzgar aman yolda yolcum var benim
Serimi sevdaya salan aman yar ile cengim var benim
Girdim yârin bahçesine gülleri fincan gibi
Gerdanında üç beni var aman her biri mercan gibi
Gel sarılalım beraber aman ikimiz bir can gibi
Yağma yağmur esme rüzgar aman yolda yolcum var benim
Serimi sevdaya salan aman yar ile cengim var benim



0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun