Kütahya türküleri ve hikayeleri Hamide hanım türküsü

Kütahya türküleri ve hikayeleri Hamide hanım türkü ve hikayesi

Kütahya türküleri ve hikayeleri Hamide hanım türkü ve hikayesi

1800'lü yıllar, Sultan bağı Mahallesinde Yaşar Ali diye birisi yaşarmış, Yaşar Ali'nin Hamide hanım isminde çok güzel bir de kızı vardır, yine aynı mahallede komşuları olan Kahveci yeşil Rıza adı ile anılan yakışıklı genç Hamide hanımı çok sevmektedir .

Kızı bir kez ailesinden isterler .
Ancak fakir diye vermezler .

Hamide hanımı zengin varlıklı diye iki çocuklu yaşlı bir bahçıvan ile evlendirirler .
Hamide hanım gelin olduktan sonra kız bekçisi olan şerefli kızına yalvarıp .

Ben Bu koca adama karı olmam .
Baklavayı da yedirmem
Diyerek gelin baklavasının yarısını şerefli kızı ile geri gönderir .
Hamide hanım evlendikten üç gün sonra kırk para atıp , O yaşlı adamdan boşanır .
Yeşil Rıza Hamide hanımı önceden vermediler diye artık istemez .
Fakat Hamide hanımın aşkından da Verem olur .
Kısa bir süre sonra da ölür .

İşte Hamide hanım Boşandıktan sonra şu türküyü yakmıştır.

Yaşar Ali'nin evinin önünde talvarı
Hamiden hanım şerefli kızına varıda , yalvarı
Hamide hanıma koca adam elverl elveri .
Ben güzel idim beni koca adama verdiler
Hem verdiler hem münasip gördüler .
Aman aman Hamidem bağla başına
Ben kıyamadın sil gözünün yaşına.
Hamidem girmiş on üç on dört yaşına .
Ben güzel idim beni koca adama verdiler
Hem verdiler hem münasip gördüler .
Yaşar Alinin evinin önünde arı sı
Geriye geldi baklavanın yarısı
Hamide hanım koca adamın karısı karısı .
Ben güzel idim beni koca adama verdiler
Hem verdiler hem münasip gördüler .
Koca adamın altınını takınmamda takınmam
Ben takınıpta etrafıma bakınmam
Ben kendimi yeşil Rıza dan sakınmam.
Ben güzel idim beni koca adama verdiler
Hem verdiler hem münasip gördüler .
Koca adamın köprü altında yatışı
Koyun köpeğe benzer bana bakışı
Hamiden hanım yeşil Rıza ya yakışı .
Ben güzel idim beni koca adama verdiler
Hem verdiler hem münasip gördüler .

kaynak : Ali Günhan - Kütahya ve yöresi folklöründen damlalar

0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun