-->
zWZ3ZJ90R4zzhbql6NUZDSuEAK5vmsQ96TEJw5QR
Bookmark

KÜTAHYA TÜRKÜLERİ ÜÇLER TÜRKÜSÜ EFSANESİ

 
Kütahya türkü ve hikayeleri üçler türküsü
Kütahya türkü ve hikayeleri üçler türküsü

Kütahya türküleri Üçler türküsü ve efsanesi, bundan 100 yıl kadar önce, tahmini 1900'lü yıllar, Kütahya'da görev yapan kel Talip isimli bir polis memuru varmış, bu polis memuru o zamanlar evli olduğu halde karısının üstüne gönül bu ya Başka bir kadın severmiş, bunu duyan karısının akrabaları bundan vazgeçmesini söylemişler, polis memuru bir türlü bu sevdadan vazgeçemez bunun üzerine karısının akrabaları bu durumu bir türlü hazmedemezler, üçler üstü denilen yerde yol kenarına Pusu kurup öldürmeye karar verirler
Gün gelir Üçler tepesinde İntikam ateşiyle yanan delikanlılar Pusu kurarlar silahlarını polisin üstüne boşaltırlar, böylece yüreklerinde körüklenen bu hıncı hafifletmek isterler, zavallı adam da Hastane kapısına varmadan ifade veremeden ölür

Eridi mi maşrapamın galayı
Bozuldu mu güzellerin alayı
Budur diye öldürmenin kolayı
Dalgın uykulardan uyanamadım
Yarim yangın imiş ben bilemedim

Bir incecik yolum gider yemene
Ilgın ılgın kanın damlar Çimene
Dinsiz imana gel imana
Dalgın uykulardan uyanamadım
Yarim yangın imiş ben bilemedim

Üçler yolunda şişelerin doldu mu
Acep Yarim acep Asker Oldu mu
Benim yarim dünyasına doydu mu
Dalgın uykulardan uyanamadım
Yârim yangın imiş ben bilemedim

Kaynak kişi ve alıntı : Ali Günhan
Müzik : Mustafa Salün

Yorum Gönder

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun