Siyasal İslam'ın Türkiye'deki Demokrasiye Etkileri |
Türkiye'de Siyasal İslam: Geçmişten Günümüze Bir Analiz
Giriş
''Diyar-ı küfrü gezdim beldeler kaşaneler gördüm Dolaştım mülk-i İslam'ı bütün viraneler gördüm''Ziya Paşanın meşhur sözüdür 1800 lü yıllar İslam dünyasının geri kaldığını gören Müslüman aydınlar ta o yollarda bu soruna bir çözüm yolu aramaya başlarlar Yeni bir Müslüman toplumu yaratma arayışıdır özünde Siyasal İslam Başarıya ulaşmıdır.
Gelinen nokta ile HAYIR.
Yanlışların başında ise İslam'ın demokrasi ile bağdaşmayacağı Demokrasinin hedef değil araç olduğudur Sloganları, Hakimiyet Allah'ındır Mülk Allah'ındırTürkiye'de siyasal İslam, Cumhuriyet'in kuruluşundan itibaren siyasi hayatın önemli bir aktörü olmuştur.
Siyasal İslam'ın Türkiye'deki Kökenleri:
Siyasal İslamın Türkiye'deki kökleri, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerindeki İslamcı hareketlere kadar uzanır. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte devlet-din ilişkileri yeniden düzenlenmiş ve siyasal İslam hareketleri bir süreliğine zayıflamıştır. Ancak, 1950'li yıllardan itibaren Demokrat Parti iktidarıyla birlikte siyasal İslam yeniden canlanmıştır. Necmettin Erbakan liderliğindeki Milli Görüş hareketi, bu dönemde siyasal İslamın en önemli temsilcisi haline gelmiştir.
Siyasal İslam'ın Gelişimi
Siyasal İslam, Türkiye'de farklı dönemlerde farklı şekillerde ortaya çıkmıştır. 1960'lı ve 1970'li yıllarda sol-sağ çatışmalarıyla birlikte siyasal İslam da bu çatışmalardan nasibini almıştır. 1980 askeri müdahalesiyle birlikte siyasal İslam hareketleri tekrar zayıflamış ancak 1983 yılında yapılan genel seçimlerle birlikte yeniden siyaset sahnesine çıkmıştır. Refah Partisi'nin 1996 yılında iktidara gelmesiyle birlikte siyasal İslam Türkiye'de ilk kez iktidar olmuştur. Ancak, 28 Şubat süreciyle birlikte Refah Partisi kapatılmış ve siyasal İslam hareketleri yeniden bir darbe almıştır.Siyasal İslam'ın Günümüzdeki Etkileri
Siyasal İslam, günümüz Türkiye'sinde hala önemli bir siyasi aktördür. Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti), siyasal İslamın temsilcisi olarak görülmektedir. AK Parti, 2002 yılından bu yana kesintisiz olarak iktidarda bulunmaktadır. Siyasal İslamın Türkiye'deki etkileri şu şekilde özetlenebilir:- Toplumsal yapı üzerindeki etkisi: Siyasal İslam, Türkiye'de toplumsal yapıyı önemli ölçüde etkilemiştir. Özellikle kırsal kesimde ve küçük şehirlerde siyasal İslamın etkisi daha belirgindir, bunda elbette makarna kömür dağıtımı farklı sosyal yardınlar da etkili olmuştur.
- Siyasi sistem üzerindeki etkisi: Siyasal İslam, Türkiye'nin siyasi sistemini derinlemesine etkilemiştir. Siyasi partilerin ve sivil toplum kuruluşlarının yapısı, siyasal İslamın etkisi altında şekillenmiştir.
- Ekonomi üzerindeki etkisi: Siyasal İslam, Türkiye'nin ekonomik politikalarını da etkilemiştir. Özellikle sosyal devlet anlayışı ve yerli ve milli üretim gibi konular, siyasal İslam'ın ekonomi politikalarında önemli bir yer tutarken, kendi zenginlerini, ve kendi basınını da yaratmıştır.
- Dış politika üzerindeki etkisi: Siyasal İslam, Türkiye'nin dış politikasını da etkilemiştir. Özellikle İslam dünyasıyla ilişkilerde siyasal İslam'ın etkisi daha belirginleşirken, batı ülkeleri ile ilişkiler gerilmiştir.
Siyasal İslam'ın Geleceği
Siyasal İslam'ın Türkiye'deki geleceği, birçok faktöre bağlıdır. Bunlar arasında;- Dünya siyasetindeki gelişmeler
- Türkiye'nin ekonomik durumu
- Toplumsal değişimler
- Siyasi partilerin stratejileri
Sonuç
Türkiye'de siyasal İslam, uzun ve karmaşık bir geçmişe sahiptir. Siyasal İslam, Türkiye'nin siyasi, sosyal ve ekonomik hayatını derinlemesine etkilemiştir. Siyasal İslam'ın geleceği, Türkiye'nin geleceğiyle yakından ilişkilidir.Siyasal İslam'ın Türkiye'deki Demokratikleşme Sürecine Etkileri
- Laiklik İlkesine Tehdit Algısı: Siyasal İslam hareketlerinin yükselişi, laiklik ilkesine yönelik endişeleri artırmıştır. Bazı kesimler, siyasal İslamın amacının Türkiye'yi bir İslam devleti haline getirmek olduğunu iddia etmişlerdir. Bu durum, toplumda derin bölünmelere yol açmıştır.
- Kutuplaşma: Siyasal İslam, Türkiye'de derin siyasi kutuplaşmalara neden olmuştur. Laikler ile dindarlar arasındaki gerilimler, siyasi hayatın önemli bir parçası haline gelmiştir.
- Demokrasi Anlayışı Üzerindeki Tartışmalar: Siyasal İslam hareketlerinin demokrasi anlayışı, Batılı liberal demokrasi anlayışından farklılık göstermektedir. Bu durum, demokrasi kavramı üzerinde farklı yorumlara ve tartışmalara yol açmıştır.
- Kültürel Homogenizasyon: Siyasal İslamın yükselişi, Türkiye'nin kültürel çeşitliliğine zarar verebileceği endişesini doğurmuştur. Bazı kesimler, siyasal İslamın tek tip bir kültürel anlayışı dayatmaya çalıştığını iddia etmektedir.
Siyasal İslam'ın açmazı:
Hakimiyeti yeryüzünde ALLAH adına kimin kullanacağıMülk' ün kimin üzerine olacağıdır .
Mezhebi farklılıkları ise ortadan kaldırmak hoş görmek birleştirmek ve bütünleştirmek yerine, Dahada keskinleştirmiştir, İslam gitmiş Yerini Siyasal İslamcılık almıştır .
Sayısız tanıdığım var Bayrak inmez Ezan dinmez diye slogan atan
İyide askerliğini bedelli yapan yada çürük raporu alan , Cuma namazına bile gitmeyen bir kişinin attığı bu slogan bir inancı değil kendi münafıklığını ortaya koymuyor mu?
Peki siyasal İslam Münafıklık mıdır .
İşte bu münafıklığın bu günkü adı mallesef Siyal İslamdır ..
Hele bir kısım var ki ! Ülkenin %90 ı Müslüman olduğu halde , o ülkeyi darül harp zanneder
Bunlar göre diğer %10 ile cihad farzdır Cihatı için papaz cübbesi dahi giyilebilir ,
Kendi dışındaki sözüm ona keferelere her türlü hile mubahtır
Malları ganimet
Kadınları ise cariyedir .
Siyasal İslamcılar kafir saydıkları bir ülkede
Vergi kaçırmak .
Rüşvet
Talan .
Hortum" düzeninde yer almalarını
Yalan söylemelerini
Zekatlarını fakire degil partiye vermelerini .
Ulus ve millet karşıtı unsurlarla işbirliği yaptıklarını görünce şaşırmamak gerekir.
Son derece örgütlüdürler, Siyasal İslam siyasete zarar verdiğinden fazlasını bu gün İslamiyet'e vermektedir, bu gün siyasal İslam bir devri yerle yeksan etti , bitirdi
İslam'ın tek kaynağı vardır, Tartışmasız, Kur'an ve Sünnet, Allah kimseyi bu yoldan ayırmasın
A.Atam
Yorum Gönder