ÖMER HAYYAM - TANRI İLE KONUŞMALAR

Ömer Hayyam Tanrı ile konuşmalar
Ömer Hayyam Tanrı ile konuşmalar


Ömer Hayyam Tanrı ile konuşmalar


YASAK
 
Süsle, beze, lokum gibi ko kargımıza, esmeri, de, beyazı, de, pembesi, de, baştan çıkar, yerlere ser bizi, öldür, sonra çevir dört yanımızı bir sürü yasakla, ona bakma, şuna bakma, buna bakma, dolu tası eğri tut, ama içindekini dökme.

YA O YA BU
 
Tepeden tırnağa varlıksın, ey tanrı, ne yoklarla birsin, ne yok olacak şeylerle.
Ne yerin var senin, ne yurdun var.
Ama her yerdesin, olmadığın yer yok.
Ey, yerden yurttan, yönlerden ayrı, uzak, ya olduğun yeri de bana, ya olmadığın yeri de.

FARK NE
 
Günahsız tek kişi göster bana. İnsan nasıl yaşar günah işlemeden?
Ben kötü bir şey yapıyorum günün birinde, sen küplere biniyorsun o zaman, ağlatıyorsun anamı, kıyasıya. Kötü şey değil mi bu seninkisi?
Öyleyse aramızda fark ne?

FASAFİSO
 
Bir güzel allamış pullamışsın bizi, bir alay da güzel şeyler çıkarmışsın bizden.
Potadan beni böyle sen döktün madem, daha iyi, daha güzel ol, deme, ben bu kadarım, ötesi fasafiso.

ALIŞVERİŞ
 
Hadi ben isyan etmiş bir kulum, sen de ne olur bir kere ne, de.
Hadi ben içi kapkara bir nesneyim, ama senin aydınlığın hani nerde?
Bizden sana ibadet, senden bize cennet ha?
Nerde kaldı öyleyse iyiliğin, adamlığın, seninkisi düpedüz alışveriş değil de ne?

İSTEDİĞİM ÇOK DEĞİL
 
Bir ekmek kapısı aç bana, bir geçim yolu bulayım kula kulluk etmeden.
Öyle sarhoş olayım ki şarapla, öyle kendimden geçir ki beni, duymayayım bir baş ağrısı bile.

BAĞIŞLA BENÎ
 
Bu yüreğe acı bir parça, ne olur.
Dertlerin yurduna bir parça acı.
Tutsağın olmuş bu cana kıyma.
Meyhaneye giden bu ayağı hoş gör.
Bağışla şarap tasını tutan bu eli.

NEDEN
 
O gün başka işin yokmuş ki, yetmiş iki millet çıkarmış komuşun ortaya, bir sürü soy sop çıkarmış komuşun.
Bense, aşk soyuna bağlı doğmuşum sımsıkı.
Bu ayrılık gayrılık neden diye sormuş durmuşum, bu müslümanlık, bu gâvurluk neden, aşk içinde erimek varken?



0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun