-->
zWZ3ZJ90R4zzhbql6NUZDSuEAK5vmsQ96TEJw5QR
Bookmark

Türkiye de zengin olmanın yolu


Kimse hayal kurmasın çalışır kazanır zengin olurum diye , bu ülkede DEVLET VERİR ve yine DEVLET ALIR, iki yolu vardır zengin olabilmenin
Biri siyaset , diğeri cemaat ve tarikat.

Ailem varlıklı değildi , ve babam üç erkek kardeş olduğumuz halde hiçbir zaman gidin çalışın eve para getirin asla demedi
İlk paramı simit satarak kazandım
Babamdan izin almadan ve habersiz
Ayakkabı boyadım
Üç tekerlekli bir araba ile seyyar satıcılık yaptım
Tezgahtarlık yaptım .
Bir ara Parmak ören köyünde tuğla ocakları vardı , çamur içinde orada çalıştım .

Servis minibüsü yok
Gidiş bir buçuk saat
Geliş bir buçuk saat .

Askerden sonra Babamın emekli ikramiyesi ile konfeksiyon mağazası açtım
Olmadı, iyi bir tezgahtar olmanın, başarılı bir iş adamı olacağının garantisi yok, tezgahtarlık başka şey patron olmak ticareti bilmek çok başka şey.
Dedik ya !
Ya siyasetten , yada tarikattan çevren yoksa , bireysel parakente satışlar ile çark dönmez
Dönmedi, battık .

Hizmet sektöründe nafakamız varmış
Tam kırk yıldır aynı sektörde devam ediyorum
Geçmiş kırk yılın muhasebesini yapmak gerekirse
Çoğu tanıdığım varlıklı kişiler bile yok oldu gitti .

Bakıyorum ! politikaya giren, sırtını cemaat ve tarikatlara sağlayanlar dağları aştı
Diğerleri ise düz yola bile yürüyemedi, şaştı.
40 yıl tırnaklarım ile yırttım
Bu kadar ,
Ben yine çevremde geçmiş 40 yılda kim ne yapmış diye baktığımda şanslı ve başarılı görüyorum kendimi.

Bir misal

Kütahya'da vazodan saman pazarına kadar olan güzergahta bir yürüyün.
Vazgeçtim 40 yıllık esnaftan 10 yıl aynı yerde kalabilen kaç esnaf ve tüccar göreceksiniz.
Ticareti en kalabalık en işlek caddelerde yapıp para kazanan görmedim , dükkan sahiplerini zengin ettiler sadece

Sonuç ;

Türkiye'de veren de alan da Devlettir .
Para devlet ve kurum ihalelerinde .
O da
Ya siyasetin
Yada tarikatların tekelinde , ötesi yok.

Ahmet Atam
Yorum Gönder

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun