KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

ANJİYO NASIL YAPILIR RİSKLERİ NELERDIR

Kalp krizinde dakikalar dahi çok önemlidir, anjiyo nasıl yapılır
Anjiyonun riskleri var mıdır


Anjiyo nedir nasıl yapılıyor riskleri nelerdir

İki kez aniyo olan ve damarlarına üç stent takılan biri olarak hasta gözü ile anlatalım, Anjiyo korkulan bir operasyon mudur ?
Kalp krizinde 'zaman' altın değerindedir.
Anjiyo doktora erken tanıyı sağlayan, kalp krizi geçirildiği zaman da hem tanı koyup hem de bunun üzerinden tedavisi yapılan oldukça değerli bir yöntemdir.
Hastalar anjiyodan korkmasın
Ölüm riski oldukça düşük olduğu söylenir
Lakin ehliyetsiz ellerde her tür risk vardır .

Anjiyo yapılan kişi ne kadar sürede iyileşir

Koroner anjiyo sonrasında en az 48 saat kesinlikle banyo yapılmayacağı söylenir, Herhangi bir komplikasyon oluşmayan hastalar altı saatlik hastane istirahatleri sonrasında taburcu edilebiliyor
Ben iki kez anjiyo oldum, ilkinde özel hastanede üç adet stent bilekten operasyon ile takıldı bir gece hastanede kalarak;
İkinci anjiyoda kamu hastanesinde kasıktan, sadece balon tatbiki olduğu halde iki gün yoğun bakım, üç gün serviste kalarak taburcu oldum .

Anjiyo kalbe zarar veriyor mu ?

Anjiyo damarların hangi bölgesinin ne kadar daraldığının tespiti amacı ile yapılıyor
Anjiyo koroner arter hastalığı olan kişilerde gerekli durumlarda yapılması zorunlu bir yöntem olsa da, damara zerk edilen görüntüleme ilacına karşı alerji, kalpte ritim bozuklukları, kontrast maddeye bağlı böbrek yetmezliği, inme, kalp krizi gibi riskleri olduğu söyleniyor.
İlk anjiyoda hiç bir yan tesir olmadı
İkinci anjiyo kamu hastanesinde yapıldı, sonuç olrak vücudun farklı yerlerinde 
  • Uyuşma, karıncalanma, 
  • Baş  dönmesi,
  • Nefes darlığı
  • Aşırı yorgunluk
Anjiyonun üzerinden iki ay geçmesine rağmen şu an halen devam ediyor 

Anjiyo da ölüm riski var mıdır?

Anjiyo her ne kadar kolay olduğu söylenen bir operasyon olsa da basite alınacak bir şey değildir
Diş çekimi esnasında dahi bir ölüm riski vardır, Anjiyografi girişimsel bir işlemdir.
Dolayısıyla da tamamen risksiz bir uygulama değildir.
En ciddi riskleri;
  • Ölüm
  • İnme ve anjiyografi sırasında 
  • Kalp krizi geçirme olasılığıdır .
Ancak bu risklerin toplamda 1/1000 den daha az olduğu söylenir, lakin ben ikinci anjioya glrerken benden önceki hastanın anjiyo esnasında öldüğünü bilen biri olma talihsizliğini yaşadım .

Anjiyo sonrası ne kadar sürede taburcu olunur ?

İlk anjiyo'yu kalp kriz neticesinde özel bir hastanede akşam saatlerinde bilekten oldum.
Yaklaşık yarım saat sürdü, üç adet stent takıldı anjiyo dan sonra odaya alındım, bir gece kaldıktan sonra ertesi sabah doktorun muayenesi sonrası taburcu oldum .
Ertesi günden sonra hiçbir komplikasyon ile karşılaşmadan normal yaşantıma geri döndüm.
İkinci anjiyo, yaklaşık yedi yıl sonra tekrar bir kalp krizi sonrasında bu kez bir kamu hastanesinde oldum
Bir saat süren bir operasyon idi, stent takılamadı, iki gün yoğun bakım olmak üzere dört gün hastanede kaldım.
Dr, on beş gün sonra tekrar anjiyo olmam gerektiğini söyledi
Operasyon sonrasında bacaklarında kollarımda uyuşmalar karıncalanmalar meydana geldi, bu yazı yazılırken tam iki ay olmuştu, ve uyuşma ile karıncalanmalar, halsizlik, yorgunluk, nefes darlığı halen devam ediyor
İkinci anjiyoda çok fazla komplikasyon yaşadım, ölümün nefesini ensemde hissettim diyebilirim.

Sonuç;

Hastane ve doktoru çok iyi araştırın.
Tavsiyem her anjiyo yaparım diyen sağlık kurumuna balıklama atlamayın, tecrübe önemlidir, dikkate alın
Acami nalbantların elinde çoban eşeği olmayın