KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Kalp krizi geçirdiğini nasıl anlarsınız

Kalk krizi geçirdiğini nasıl anlarsınız, kalp krizi gelmekte olduğu sinyalini verir mi, kimler kalp krizine daha yatkındır
Kalk krizi geçirdiğini nasıl anlarsınız

Kalp krizi geçirdiğini nasıl anlarsınız, kalp krizi gelmekte olduğu sinyalini verir mi, kimler kalp krizine daha yatkındır, , iki kez kalp kriz yaşayan bir olarak kalp krizinin belirtileri nelerdir.

Kalp krizinin belirtileri nelerdir ?


Başlangıç noktası sırtımda sol küreğimin hemen üstünde şiş batar gibi bir ağrı idi, yorulduğum ve yürüdüğüm zaman meydana gelen dinlenme esnasında da geçen.
Önce Kütahya özel Anadolu hastanesinde tanıdığım bir göğüs hastalıkları uzmanına gittim, muayene ve tetkik esnasında bir şey bulaması, nörolojiye sevk etti.

Nörolojik tetkiklerden de bir şey çıkmadı, ortopedik bir sıkıntı olabileceği varsayımı ile bu kez ortopedik bir muayeneden geçtim, oradan da bir şey çıkmayınca son olarak kardiyolojiye sevk edildim.
Kardiyolojik tetkiklerde bir netice vermedi
Ve aradan üç gün geçti
Kalp krizi çok sinsi bir hastalıktır, çoğu kez gelmekte olduğunu anlamanız da pek mümkün olmaz.

Kalp krizi nasıl geldi


Sağlık kontrollerinden tam üç gün sonra o akşam yediğim bulgur pilavının şişkinlik yaptığı hissine kapılmışmışım başlangıçta.
Sanki birisi mideme hava pompaladı bir türlü çıkmak bilmeyen, geğiriyorum olmuyor, istifra etmeye çalışıyorum olmuyor, midedeki şişkinlik ve basınç bir türlü boşalmıyor, gece saat iki suları yatıp uyuyayım düşüncesi ile yatak odasına gittim lakin uyumak ne mümkün, iyi ki uyuyamamışım dedim sonraki zamanlar, uyumak bu aşamada ölümdü çünkü, sonradan öğrendiğim.

O esnada şüphelendim her halde kalp krizi geçiriyorum diyerek, hemen eşimi ve çocukları uyandırarak en yakın hastaneye, zaten hastanenin acil servisine gittim, ilk kontrolde kalp krizi geçirmekte olduğum teşhisi kondu ve tıbbi müdahale başladı.
Bir haftalık yoğun bakım tedavisi sonrasında Eskişehir Acı badem hastanesinde Dr. Ahmet Duran Demir tarafından anjiyo yapılarak üç adet stent takıldı.
İlk başlarda sırtıma iğne batar gibi olan tetkik ve muayenelerde sebebini bulamadığımız ağrı da anjiyo sonrasında yok oldu,

İkinci kalp krizi


Aradan altı yıl geçti, bir sabah uyandım ki bu kez göğsümün iki kaburgasının tam orta yerinde kalp hizasında yumruk gibi bir baskı, acı değil, lakin rahatsızlık veren bir ağrı, sanki kas tutulması, artık tecrübe de var bu esnadan kalp krizi ile ilgili birçok yayın izlemiş ve bilgi sahibi olmuşum.
Hemen acil servis ve ardından ikinci anjiyo.
Bu kez Kütahya devlet hastanesinde kasıktan anjiyo yapıldı, tam Covid-19 salgınının zirve yaptığı günlere denk geldiğinden, anjiyo sonrasında tecrübesiz bir doktor sebebi ile bir haftaya yakın yoğun bakım dönemi, paçayı zor kurtardık anlayacağınız.
Kalp krizine kimler daha yatkıdır
Önce ailenize bir bakın, benin annem kalp rahatsızlığından vefat etmişti, sizden önce kalp sorunları yaşayan aile büyükleriniz var mı, varsa sizde kalbinize dikkat edin potansiyel adaysınız çünkü .
Tansiyon, kolesterol şeker hastalığınız varsa senede bir çekap yaptırın.

Kap krizi esnasında ne yapılmalı


Dedik ya kalp krizi çok sinsi bir hastalık, hiç haber vermeden adamı alıp götürür, yapacağının hemen hemen hiç bir şey yok önlem açısından
Zayıfı da götürüyor
Kiloluyu da !
Siz siz olun cebinizden aspirini eksik etmeyi, kalp krizi şüphesine mi kapıldınız, hemen ağzınıza iki tane aspirin atın, yutmayın, çiğneyin.
Varsa bir sandalye ve tabure üstüne oturarak ambülans bekleyin, sakın ola kendiniz hastaneye ulaşmaya çalışmayın,
Dakikalar ile yarışıyorsunuz çünkü .
Kalp krizi için işinin uzmanına anjiyo olun
Bu arada en önemli konuyu en sona bıraktım
Kesinlikle işinin uzmanı olmuş tecrübeli uzman doktorlara anjiyo olun, mümkünde bilekten olun.
İlk anjiyomu Prof. Dr. Ahmet Duran Demir akşam saatlerinde üç adet sten takarak yaptı, ertesi sabah da taburcu etti.
İkinci anjiyom salgının pik yaptığı bir dönemde mecburiyetten devlet hastanelerinde ve genç bir doktor tarafından kasıktan yapıldı, bir hafta yoğun bakımda kaldım paçayı zor kurtardım .
Herkese sağlıklı ömürler dilerim
Ahmet Atam