-->
zWZ3ZJ90R4zzhbql6NUZDSuEAK5vmsQ96TEJw5QR
Bookmark

BAYRAMLAR ÇOCUKLAR İÇİNDİR

Bayramlar çocuklar için
Bayramlar çocuklar için,


Bayramlar çocuklar için, Mümkün olsa çocukluğumu geri çağırabilsem keşke yine yatağımın altına koyabilsem bayramlık pantolonumu, sabah olsun diye erkenden uyuyabilsem, başka hiçbir şeyi kafama takmadan


NEREDE O ESKİ BAYRAMLAR

Keşke sadece düşüncem sabah yapacağım anne baba ve tüm aile efradı ile kahvaltı olsa, keşke yine uyurken ilahiler dinleyebilsem o güzeller güzeli anacığımdan, ah o yaşlara bir geri dönebilsem, yaşadığım hayatın pişmanlığı dan değil, iyi kötü geçti gitti bir ömür işte, göz açıp kapatan dek rüzgâr gibi.

Bayram sabahı tüm ailenin gözlerindeki bayram sevincini, heyecanını, keyifle yapılan bayram kahvaltısını ve ah o mercimekli dolamber böreğini annemin.
Babamın yeni bir elbise alamadığı için eski kazaklardan sökülen iple örülen
Boyası tutsun diye turşu suyu ile boyası sabitlenmeye çalışılan

O turşu kokan bayramlık kazağını bile öyle özlüyorum ki!

Bayramda komşulardan şeker topladığımız Arkadaşlarımı istiyorum
Kapı kapı dolaşıp el öpüp şeker topladığımız.
Bayram bahşişlerini kaptığımız gibi soluğu kurulan bayram yerlerinde aldığımız.
Kimisi bu dünyanın kahrına dayanamayıp erkenden çekip giden, bazılarının da izini çoktandır kaybettiğim, eski çocukluk arkadaşlarımı
.
Nasıl ki çocuklarım benim elimi öpüyorsa, bende anne ve babamın elini öpmek istiyorum yeniden bir bayram sabahında

Varlıklarında kıymetini bilemediğim, yokluklarını altmışlı yaşlarda bile her geçen gün daha arzulu hissettiğim anne ve babamın, bellerine sarılıp başımı omuzlarına dayayıp koklamak istiyorum derin derin, ta ki ciğerlerime hapsedinceye dek.
Varlıklarında yüzlerine söyleyemedim belki
Sizi seviyorum
Diye avazım çıktığı kadar bağırmak istiyorum
Yine erkenden küsüp terki dünya yapan abimi istiyorum o bayram sabahında
Ne uyumlu bir abi idi, hiç kavga etmediğimiz birbirimizi kırmadığımız
Kim bilir bize niye küstü de gitti, bir daha hiç dönmemek üzere.

Yer sofrasında çok sevdiğim mercimekli dolamber böreğini görünce bana dönüp
Şimdi senin ellerini benim ayaklarımı bağlasınlar diye şakalaşan dedemin sesini duymak istiyorum
Şaka şamata ve mutlu bir aile tablosu ile yenen bayram kahvaltısında bile sessizliğini koruyan babaannemin varlığını hissetmek istiyorum tekrar.
Çocuklar gerek sevinçleri gerek üzüntüleri çok içten çok masumca yapıyorlarmış.
  • Masum çocukların sevinçleri de masumane
  • Karşılıksız sevgi
  • Beklentisiz muhabbet
  • Sevecen masumane bakışlar
  • Küçücük harçlıklara kocaman mutluluklar
Bir an önce büyümek istiyorduk, sanki bok olacaktık.
Sanki dünyaları kazanacaktık
Büyüdükte sanki bir bok olduk
Her geçen sene gıdım gıdım bir şeyler kaybettik, kaybettikçe büyüdüğümüzü zannettik
Hain zaman kahpe yıllar yetişkinliğe adım attıkça nasılsa insanoğlunun yüreğinden söküp alıyor


SONUÇ

Yetişkin olmanın getirdikleri ağır gelmeye başlıyor artık, İsrafil benim için sur düdüğünü çalmadan
Bir nefes
Bir teneffüs
Bir mola istiyorum
Ey hayat, nolur bana çocukluğumdan bir bayram sabahı ver
Nolur, sadece bir gün, hatta birkaç saat
Sonra da nasıl geçersen geç.


A.Atam


Yorum Gönder

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun