KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Kütahya tarikat ve cemaat gerçeği

Kütahya da tarikat ve cemaat gerçeği, Cemaat ve tarikatlar neden şeffaf değil
tarikat ve cemaat gerçeği
tarikat ve cemaat gerçeği


Kütahya tarikat ve cemaat gerçeği, geçen gün bir akraba ziyaretime geldi kendisi Kütahya da bir cemaat mensubu oldukça varlıklı ve saygın biri, Şikayet ediyor kimse gelip gitmiyor ,
Kimse evinin kapısını çalmıyor .

Kütahya da Tarikat ve cemaat gerçeği ışığıda bir değerlendirme:

Evliliğinden hiç çocuğu olmadı , çocuk sevgisi bilmedi hiç.
Zannedersem olması içinde çare aramadı .
Öylesine cimri ki kolay kolay çay ısmarlamaz , fakirlik ve yoksulluk onun için takdiri ilahi göründüğünden kimseye yardımcı olmaz.
Tek bir yer hariç.

İsmini yazmayacağım Kütahya'nın en büyük cemaati
Bir çay ikram etmekten imtina eden bu tanıdık tüm gelirini mal varlığını ve tüm enerjisini bu Tarikat için harcamaktan çekinmez.
Bir fakir evlendirmez.
Bir yoksul çocuk büyütmez
Cemaat ve Tarikatın haricinde hiçbir yere yardımda bulunmaz.
Sonrasında bayramlarda kapımı kimse çalmıyor diye akraba ve dostlarına serzenişte bulunur , sessizce dinledim.

Dedim 'ki.
Her sene bir çocuk okutsan
Bir fakir giydirsen
Bir yoksul evlendirse idin.
Özel günlerde senin evinin önü panayır yeri olurdu.

Cemaatlere yapılan yardımlar nereye gidiyor


Cevap verdi
E.. ben yurtlar yaptırdım , bağışladım.
Yutkundum ve cevap vermedim , veremedim ,istemedim kırılmasın .
Kim bilir , iç dünyasında neler yaşıyordu, belki de onun yaptığı doğrudur
Kendi eşine dahi sadece başını sokacağı bir ev bıraktı
Lakin onun bağış yaptığı cemaat önderlerini görüyorum saltanat içerisinde yaşıyor
Bu ne yaman çelişki.
9 Eylül Üniversitesi Prof. Dr. Eser gül Balcı’nın aylar süren saha araştırma rakamlarının özeti şudur:

Bugün Türkiye’de 1 milyon çocuk , genç tarikat ve cemaatlerin elinde
Bu tarikat ve cemaatlerin 2500 civarı özel yurtları var.
Türkiye’de 30 küsur büyük cemaat ile 400’e yakın kolu var.
Ve neredeyse Türkiye bütçesi gibi bir gelire sahipler.

Ve bu akrabam pandemi döneminde vefat etti, vefatının üzerinden bir ay geçmeden kendi adını taşıyan öğrenci yurdunun adını bile değiştirdiler.

Kütahya da Cemaat ve tarikatlar neden şeffaf değil


Anlamadığım şey şudur, halkımızın cemaat ve tarikatlara ilgisi ve yardımları oldukça tatminkar
Cemaat eli ile yardımlaşma, hele fakir fukaraya yardım, inanılmaz güzel bir duygu, İslam dinide yardımlaşmayı emreder, Anaya babaya bakmayı fakir fukarayı gözetmeyi emreder
Lakin bunca yardımlaşmaya rağmen
Ne yoksul bitiyor ülkede , nede yoksulluk , hatta ve hatta cehalet.
Tarikat ve cemaatler parasal yönden şeffaf olmalı, hele ki günümüz internet çağında, gelir gider mizanlarını oluşturacakları internet sayfalarında yayınlamak o kadar zor olmasa gerek diye düşünüyorum.
Bir şeyler yanlış ama.....
Değil yazılmak söylenemiyor bile..

Ahmet Atam