-->
zWZ3ZJ90R4zzhbql6NUZDSuEAK5vmsQ96TEJw5QR
Bookmark

NASIL BİR TÜRKİYE İSTİYORUM

Nasıl bir Türkiye istiyorum
Nasıl bir Türkiye istiyorum

Nasıl bir Türkiye istiyorum, öncelikle adalet ve eşitlik, nabza göre şerbet veren demagojinin, iki yüzlü takiyyeciliğin derhal fark ve mahkûm edildiği, gençlerin özgürlükler kılıfı altında sunulanlar da dahil, her türlü baskıyı ve yönlendirmeleri sorgulayacak entelektüel bağımsızlığa, ekonomik özgürlüğe ulaştığı, rejimin adının önemsenmediği, lakin yöneticilerin işlerinin ehli ve adil olduğu, adaletle yönetilen bir Türkiye istiyorum

Nasıl bir ülke nasıl bir Türkiye istiyorum:


Aldıkları eğitime ve kendilerine güvenen.
İş bulma sorunu olmayan.
Hayatın onları beklediğine inanan.
Cemaatlere ve cemaatleşmeye ihtiyaç duymayan gençliğe sahip;
Üniversiteleri ise.
İnsanlığın gelişmesine bilimsel katkıda bulunma sürekliliğini sağlamış;
Kendilerini uluslararası düzenin paralı askeri olmayı kabul etmeyecek olgunlukta ve gelişmişlikte sosyal refleksi olan;

  • İşsiz
  • Aşsız
  • Evsiz.

Hiç kimsenin kalmadığı, geçim derdinden intiharların olmadığı bir ülke istiyorum
Gazete okuyan.
Kitaba düşkün.
Entelektüel hiyerarşinin yerleştiği, insan ve doğa sevgisini hayata ibadet olarak algılayan
Herkesin herkese hoşgörü ve saygı ile yaklaştığı;
Kimsenin ötekileştirilmediği.
Öncelikle Eğitime para harcamadan savunmaya harcanan paranın bir işe yaramayacağını kavramış bir Türkiye istiyorum.

Yolsuzluğun olmadığı bir Türkiye istiyorum:


Yolsuzluğun yok denecek kadar azaldığı, olsa da dosyalarının hemen sonuca bağlandığı, adaletin herkese eşir dağıtıldığı bir Türkiye istiyorum.
İnsan haklarını her kesim için garanti altına alan, hukuk ve kurallar sisteminin hiçbir boşluk bırakmadan hayata geçtiği bir Türkiye istiyorum
Güçlünün değil haklının korunduğu.
Adaleti bağımsız mahkemelerin dağıttığı bir Türkiye istiyorum.

Siyasi sorunlarını çözmüş bir Türkiye istiyorum:


Kürt sorununun. Bir orta yol bularak ortak gayretle demokrasi çerçevesi içinde, tüm bölgeye örnek olacak biçimde çözümlendiği;
Rejim tartışmaları ile vakit kaybetmeyen;
İtibar sahibi.
Sözünde duran bir iktidar istiyorum
İş takip etmek için değil, iş görmek için yarışan siyasetçilerinin.
Güç odakları haline getirilen erklerin öne çıkmasına meydan vermeyecek ağırlığa kavuştuğu;
Kadınların siyasette ve toplumun her alanın da hak ettikleri yere gelebildikleri bir Türkiye istiyorum.


Sosyal güvenlik sorunun çözen bir Türkiye

İnsanların hastalanmaktan ve yaşlanıp emekli olmaktan korkmadığı, emekliliğini endişe duymadan, hastane kapılarında kuyruk oluşturmadığı, parası olmayanların kaderine küsüp ölümü beklemedikleri bir Türkiye istiyorum
Haksızlıklara, karakol ve mahkemelerde çözüm bulunabileceğine inanılan;
Sorun yaratan değil.
Sorun çözen bir devlete sahip Türkiye istiyorum.

Dış politikada saygın bir ülke vatandaşı olmak istiyorum:


AB'nin Türkiye'nin zorla sokulmaya çalışıldığı bir kulüp değil.
Türkiye'nin kendi çıkarlarını en iyi müzakere edebileceği ve mutlaka var olması gereken ortak bir platform olarak algılandığı bir oluşum
Azerbaycan ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile ilişkilerin önemsendiği;
Komşularıyla sorunların çözümünde başı çeken;

Kişilerin inançlarına göre sınıflandırılmadığı bir ülke olmak istiyorum


Her türlü dini ve etnik kimliğin, Laik demokratik rejim içinde mutlu ve mesut yaşayabileceklerine örnek oluşturan;
Medeniyetler uzlaşmasında baş rolü oynayan;
Tüm inançlara herkesin hoşgörülü ve saygılı yaklaştığı bir Türkiye istiyorum.
Çok mu istiyorum?
Kesinlikle hayır. Zaten ben de var olan güzellikleri ortaya çıkartacak bir düzen istiyorum.
Sadece Türkiye'nin değil.
Ortadoğu'nun geleceğini de etkileyecek olan tüm ulusların gıpta ile bakacağı bir ülke istiyorum.

Rejimin adı hiç önemli değil, siz ne ad koyarsanız koyun, ben sadece adalet ile hükmedilen adil bir ülkede yaşamak istiyorum
Çok şey mi istiyorum.


Ahmet Atam
Yorum Gönder

Yorum Gönder

Yorumlarda lütfen saygılı olun