PERLİ KÖPRÜSÜ

Kütahya destanları ve türkü hikayeleri, Bundan 1 asır evvel 1886 1887 yılları, O yıllara ait olan ve günümüzde de söylenen bir türkü Perli Köprüsü, Suda boğulan sabit isminde bir delikanlı için yakılmıştır.

Kütahya destanları ve türkü hikayeleri
Kütahya destanları ve türkü hikayeleri


Kütahya destanları Perli köprüsü

Perli köprüsü Kütahya'nın Kuzeydoğu istikametinde 4 kilometre kadar uzaklıkta olan porsuk çayı üzerinde perli köyüne ulaşımı sağlamak için yapılmış tarihi bir köprüdür.

Eskiden Kütahya'nın mesire yerlerinden biri olan bu köprünün bulunduğu mevkiye halk çok rağbet edermiş.
Çünkü halk, bu köprünün üzerinden porsuk suyuna Arzu ve dileklerinin yerine gelmesi için Arzu haller ve ibrikle köprüden aşağıya yağ atarlarmış.
Henüz daha yeni delikanlılık çağına girmiş olan Sabit de halkın toplandığı bir gün annesi ile beraber O da Perli köprüsüne gider, yerin göğün her yerde sağır olduğu o gün Sabit de çaresiz derde derman gelmesi için, buraya herkes gibi bir Arzuhal götürür.

Sabit yanında getirmiş olduğu bu arzuhali köprünün üstüne çıkarak dileğini Diller ve suya atar
Arzuhalde de bir noktaya takılır.
Sabit takılıp kalan bu arzuhalini kurtarıp, akıntıya katılmasını sağlamak için kendisi de soyunup suya girer.
Daha arzuhalin yanına varamadan bir girdaba kapılan sabit, gönlündeki Emeli ile birlikte girdapta bu girdapta boğulur.
Henüz yeni delikanlı çağına girmiş olarak güle oynaya gelen ömrünün ilkbaharında hayatına ve dünyasına doyamadan giden oğlu için Anne bu acı olayı yaşamış bu acıyla yüreği yanık yalnız yavrusuz olarak geri döner.
Bu olay karşısında halk acılı annenin ağzından aşağıda türküyü yakar ...


Perli Köprüsü'nden geçtin
Ecel şerbetini içtin
Sen annenden Vaz mı geçtin
Ah sabitim vah sabitim aldı seni
Coşkun sulara çaldırdım seni
Sabit suya Gitme Dedim
Arzuhali atma dedim
Arkasından bakma dedim
Ah sabitim vah sabitim aldırdım seni
Coşkun sulara çaldırdım seni


KAYNAK; Ali GÜNHAN Kütahya yöresi folklorundan damlalar

0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun