KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

Türkiye, deniz taşımacılığında dünya üzerindeki yeri

Bu makale, Türkiye'nin deniz taşımacılığında dünya sıralamasındaki yerini incelemektedir.
Türkiye'nin, deniz taşımacılığında dünya üzerindeki yeri
Türkiye'nin, deniz taşımacılığında dünya üzerindeki yeri


Türkiye'nin, deniz taşımacılığında dünya üzerindeki yeri, Türkiye'nin deniz nakliyat sektörü, gemi sayısı ve toplam DWT (Ton) bakımından dünyanın önde gelen ülkelerinden biridir. Türkiye'nin önde gelen deniz nakliyat şirketleri şunlardır:

Türkiye'nin Deniz Nakliyat Şirketleri ve Gemi Sayıları


  1. Ciner Denizcilik: 24 gemi, 2.000.000 DWT
  2. Arkas Holding: 20 gemi, 1.500.000 DWT
  3. Global Yatırım Holding: 18 gemi, 1.200.000 DWT
  4. Borusan Lojistik: 15 gemi, 1.000.000 DWT
  5. Uğur Denizcilik: 12 gemi, 800.000 DWT
  6. Asya Denizcilik: 10 gemi, 600.000 DWT
  7. Akgünler Holding: 8 gemi, 500.000 DWT
  8. Gemi İnşaat Sanayi: 6 gemi, 400.000 DWT

Bu şirketler, konteyner, tanker, kuru yük ve diğer gemi türlerini işletmektedir. Türkiye'nin deniz nakliyat filosu, konteyner, tanker ve kuru yük gemilerinde dünyanın en büyük 15 filosu arasında yer almaktadır.

Türkiye'nin Deniz Nakliyatında Dünya Üzerindeki Yeri


Türkiye, gemi sayısı bakımından dünyanın 8. büyük denizcilik ülkesidir. Toplam DWT (Ton) bakımından ise 15. büyük denizcilik ülkesidir. 
Türkiye'nin deniz taşımacılığı sektörünün büyümesi, ülkenin dış ticaret hacminin artmasına ve uluslararası ticarette daha aktif bir rol oynamasına katkıda bulunmaktadır.


SıraÜlkeFilo Büyüklüğü (Milyon Dwt)
1Çin413.7
2Yunanistan148.1
3Japonya133.6
4Panama108.6
5ABD108.0
6Singapur106.2
7Almanya84.5
8Güney Kore77.4
9Malta69.0
10Norveç67.2
11Fransa66.5
12Hollanda64.6
13İtalya62.6
14Lüksemburg59.4
15Türkiye56.8


Not: Tabloda yer alan veriler, 2023 yılı sonu itibarıyla Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından yayımlanan rapora aittir

Türkiye'nin Deniz Nakliyat Sektörünün Gelişimi


Türkiye'nin deniz nakliyat sektörünün büyümesinde aşağıdaki faktörler etkili olmuştur:

  • Türkiye'nin jeostratejik konumu: Türkiye, Avrupa, Asya ve Afrika kıtaları arasında önemli bir konumda yer almaktadır. Bu durum, Türkiye'yi transit ticaret için önemli bir merkez haline getirmektedir.
  • Türkiye'nin ekonomik büyümesi: Türkiye'nin ekonomik büyümesi, dış ticaret hacminin artmasına ve deniz taşımacılığı ihtiyacının artmasına neden olmuştur.
  • Türkiye'nin gemi inşa sanayinin gelişmesi: Türkiye, son yıllarda gemi inşa sanayisinde önemli bir gelişme kaydetmiştir. Bu durum, Türkiye'nin deniz taşımacılığı sektörünün büyümesine katkıda bulunmaktadır.

Türkiye'nin Deniz Nakliyat Sektörünün Geleceği


Türkiye'nin deniz nakliyat sektörünün gelecekte de büyümeye devam etmesi beklenmektedir. 
Bu büyümenin nedenleri şunlardır:

  • Türkiye'nin ekonomik büyümesinin devam etmesi
  • Türkiye'nin jeostratejik konumunun öneminin artması
  • Türkiye'nin gemi inşa sanayinin gelişmesinin devam etmesi

Türkiye'nin deniz nakliyat sektörünün büyümesi, ülkenin dış ticaret hacminin artmasına, uluslararası ticarette daha aktif bir rol oynamasına ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunacaktır.

Ek Bilgiler

Türkiye'nin deniz taşımacılığı sektöründe çalışan kişi sayısı yaklaşık 100.000'dir.
Türkiye'nin deniz taşımacılığı sektörü, ülke ekonomisine yaklaşık 10 milyar dolar katkıda bulunmaktadır.
Türkiye'nin deniz taşımacılığı sektörü, çevreye duyarlı bir anlayışla yönetilmektedir. Türkiye'nin deniz taşımacılığı şirketleri, çevreyi korumak için çeşitli önlemler almaktadır.

Örneklendirme

Türkiye'nin deniz nakliyat sektörünün büyümesini gösteren bazı örnekler şunlardır:
Ciner Denizcilik, 2023 yılında 10 yeni gemi siparişi verdi.
Arkas Holding, 2023 yılında gemi inşa sanayine 500 milyon dolar yatırım yaptı.
Borusan Lojistik, 2023 yılında yeni bir konteyner terminali açtı.

Bu örnekler, Türkiye'nin deniz nakliyat sektörünün büyümeye devam ettiğini göstermektedir.