TİMUR VE AHMEDİ VE KEMER HAMAMI

Kütahya Kemer hamamının adı nereden gelir, Timur Kütahya'da iken hamama girdiğinde yanında Kütahyalı Şair Ahmedi varmış, Soyunma esnasında aralarında şöyle bir konuşma geçer

Kütahya menkıbeleri
Kütahya-menkıbeleri

Kemer hamamı menkıbesi


Timur Ahmedi'ye der ki!
Ben büyük bir Komutanım ve çok güçlüyüm sence benim ederim nedir.
Ahmedi senin değerin 30 akçedir der.
Timur senin bana verdiğin bu değer, belimdeki şu kemerinin değeridir.
Bunun üzerine
Ahmedi şöyle der.

Ben zaten değeri Kemer'e biçtim, sana değer biçmedim ki!


Bu menkıbe de Kemer hamamının adı ile ilgili bir başka menkıbedir.

 
Nasrettin hocaya ithaf edilir.
Timurlenk in Kemer hamamında Nasrettin Hoca ile beraber girip yıkandığı da iddiası vardır.
Ve Timur'un Nasrettin Hoca ile beraberken takmış olduğu kemerden bu adı aldığı söylenir.
Fakat bu yanlıştır
Çünkü Nasrettin Hoca 1208 1284 yılları arasında yaşamıştır.
Timurlenk olayı ise 1402 Ankara Savaşı'ndan sonradır.
Tarihlerin tutmaması nedeniyle bu rivayetin yanlış olduğu görülmektedir

Not:
(Son dönemde araştırmacılar Nasrettin hocanın Ahi Evren ile aynı kişi olduğunu beyan etmektedir)

0 Yorumlar

Yorumlarda lütfen saygılı olun