KENDİME YAZILARIM
Türkiye sosyolojisi siyaset ekonomi tarih felsefe ve genel kültür düzeyinde makaleler

BAŞKAN OLURSUNUZ , LÂKİN ADAM OLMAK BAŞKA BİR ŞEY

İnsan olmak nasıl bir şey
Makam sahibi olmak başka, adam olmak başka şeydir, Sabah tv seyrediyorum TGRT kanalında bir haber, üşüyen köpeğin üzerine kendi montunu örttü.

Adam olmak nedir
İnsan-olmak-nedir

Herkes bir şeyler olur, ya adam olmak

Montunu üşüyen köpeğe örten kişi mest etti, belediye başkanı onu arıyor, bulunması halinde makamında konuk edecek ağırlayacak.

Boğazım düğümlendi.
Böyle güzel insanlar hala var diye.
Haberin devamında kişinin bulunması halinde Belediye başkanının kişiyi makamında ağırlayacağı var.
İnsanlık gururum haberin devamını izleyince dumura uğradı.
Bulunması halinde Belediye başkanı makamında ağırlayacak.

Makamda ağırlama bölümü dilerim TGRT haberin bir eklemesidir.
Bu olay yıllarca önce rahmetli annemin anlattığı bir hikâyeyi aklıma getirdi.

Nakledeyim.
Adamın bir oğlu vardır.
Laf anlamaz
Saygısız.
Adam her daim oğluna bu huylarından dolayı sen adam olamazsın dermiş.
Oğlu ise ukala, çok bilmiş.
Bak ileride göreceksin nasıl bir adam olduğu mu sana göstereceğim,
Diye cevap verir babasına

Aradan yıllar yıllar geçer.
Oğul okur ve günün birinde bir ile vali olur.
Vali olunca emrindeki güvenlik güçlerine bir emir verir.

Şu adreste şu isimli bir kişi var.
Onu alın, bana getirin.
Kolcular apar topar valinin babasını bulurlar.
Valinin makamına getirirler.
Vali koltuğuna kasılmış, gururla.
-- Baba, baba, sen bana yıllarca adam olamazsın dedin, gör bak, ben vali oldum.
Babanın gözlerinden üzüntü ile bir damla yaş dökülür.
Zoraki duyulabilecek, titrek bir ses ile cevap verir oğluna.
-- Evlat, Ben sana vali olamazsın demedim, adam olamazsın dedim, adam...